Wellington

12 januari 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag lange reis gehad, maar had een aardige reisgenoot, een jonge nieuw zeelandse soldaat die honderduit over nieuw Zeeland vertelde. Er zijn bijvoorbeeld geen bloemen in nieuw Zeeland. Er zijn voornamelijk vogels. Die katipo spider is zo zeldzaam dat je die niet tegen zult komen. De whitetale spider komt aan de andere kant wel veel voor, is agressief en komt veel in oude huizen voor. Die gast had twee recente beten. Hoop dat ik deze spin niet tegen zal komen.

Het landschap was mooi maar voornamelijk weiland. Het is hier erg groen. Het meeste zie ik over 2 maand wat intensiever.

Iedereen woont in een vrijstaand huis zelfs in de grote steden. Er zit wel geen structuur in, elk huis is anders. De meeste mensen rijden in tweedehands auto's. Nieuwe auto's zijn duur. Nieuw Zeeland ligt veraf van andere landen. De kiwi' vieren dan ook vooral vakantie in eigen land. Het weer verandert snel hij liet me foto's zien van waar die woont van een week tijd waarin het de ene dag 35 graden was en een andere dag lag er sneeuw. Heb vandaag ook erg verschillend weer gehad met mooi zomerweer tot regenachtig herfst weer wat zich van half uur tot half uur afwisselde.

Het mooiste stuk was aan t eind langs de kust. Ijsblauw water en grijze golven. De boottocht morgen naar het zuidereiland wordt vast erg mooi.

Nu in een crappy hostel. Maar t is er wel rustig slaap met 5 Aziatische meisjes op de kamer.

1. Alfred:
    12 januari 2014
    Nou, weer een reisje achter de rug. Wel vreemd dat daar geen bloemen zijn, iets voor de handel? Beetje Hongaarse begrippen daar dus, daar is ook ieder huis anders en alles vrijstaand. Wees aardig voor de Aziatische meisjes, misschien maken ze Nasi Goreng voor je alhoewel ik betwijfel of ze dat kennen. Hopelijk heb je nu eindelijk goed geslapen.

Groeten, de drie AAA's
  2. Anne Miek:
    13 januari 2014
    Hej hej leuk al jullie reacties te lezen :). Bloemen verkopen zou idd misschien wel een gat in de markt zijn haha. Ik reis nu al rustiger. Morgen niet veel van plan, beetje strand hangen :). Ik weet niet of ik in de komende plaats internet heb in ieder geval niet vanaf overmorgen wanneer ik de Abel tasman trek doe. Dus het kan zijn dat jullie even niks van me horen voor een week. Zal in ieder geval veel foto's maken :)
  3. Alfred:
    13 januari 2014
    Is goed meisje, doen waar je zin in hebt. Het is wel zo dat als je veel foto's plaatst dat niet op alle foto's een reactie gegeven kan worden. Als je op dat strand gaat hangen doe dan ook even je ogen dicht. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  4. Geke:
    hej miek,

ik zag op een foto het fluitekruid bloeien, heel nederlands. en wat is de zee mooi. hoop dat je slaapritme een beetje terug komt, anders wordt het wel zwaar, je smoeltje op de boot ziet er wel vermoeid uit. fijn dat je zoveel mensen ontmoet, degene die je niet zitten laat je toch links liggen! je gaat toch niet alleen die trek doen? want dat vind moeders niet fijn! wel, veel succes, liefs, ma en pa.