Auckland

11 januari 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gisteren was het erg mooi weer, zie foto aan de haven. Als de zon schijnt is het goed warm, wanneer de zon weg is is het wel een stuk kouder, zoals vandaag. Maar nog wel warm genoeg om in tshirt rond te lopen. Vandaag beetje door Auckland gewandeld, laatste spulletjes hier gekocht. Prijzen zijn vergelijkbaar met Nederland. Winkels zijn hier wel veel kleiner en het winkelcentrum is nog kleiner dan dat van Wageningen. Supermarkt was ook even zoeken. Er is niet veel in de supermarkt, noten zijn hier wel veel en relatief goedkoop te vinden. Heb ook havermout in portieverpakking met heel veel verschillende smaakjes gevonden. Prima voor tijdens de trekkings. Heb alleen geen melkpoeder kunnen vinden, dus ben benieuwd hoe die gaan smaken met alleen water..Trekkingmaaltijden heb ik ook gevonden voor 1 persoon a 5 euro per stuk, dus dat valt ook mee.

Meeste mensen die je zo op straat zie zijn jong en slank, ook heel veel Nederlanders jonge backpackers. Het is wel een mooie stad, met alleen hoogbouw in het centrum. Veel groen in de stad. Heb nu net sushi in t park gegeten. Bij de Subway is er elke dag een broodje in de aanbieding voor 2,40 euro en de sushi had ik net voor sluitingstijd voor de halve prijs gekocht (3,30). Dus vandaag ben ik goedkoop uit ;). Morgen reis ik verder naar Wellington, 12 uur in de bus..

Oh ja heb n nieuw telefoonnummer: 00642108229347

1. Geke:
    11 januari 2014
    ik had al gereageerd, maar zie deze niet verschijnen, dus dan nog maar een keer.

de prachtige boom, weet je de naam van deze wijdvertakte boom?leuke mensen, die net als jij op reis zijn.

wat vooral mijn interesse heeft hoe de natuur is, wat voor mensen ontmoet je en niet geheel onbelangrijk; het eten.

bus reizen is niet fijn,
    maar misschien ontmoet je wel
  2. Alfred:
    11 januari 2014
    Hallo meisje,

Als ik je verhaal zo lees dan heb ik het vermoeden dat je een beetje te gehaast bent. Ik snap wel dat je zoveel mogelijk wilt zien maar na 2 vliegtochten en 48 uur wakker zijn is het niet zo verstandig om 12 uur in de bus te gaan zitten. In ieder geval heb je wel Nederlandse aanspraak en dat is wel leuk voor je natuurlijk. Je bent in ieder geval geen opvallende verschijning daar want iedereen is jong en slank, geen land voor mij dus. Zorg goed voor jezelf. Groeten, ook van Anikó en Anna