Tongariro - dag 5

4 april 2014 - National Park, Nieuw-Zeeland

Laatste dag van de Round the Mountains track, 19 km van Mangaturuturu naar Whakapapa village. Vandaag met Lindsey en Wayne de laatste kilometers gelopen. Ook nu een andere route gekozen om een deel weg te vermijden. Dot betekende natuurlijk wel weer extra hoogtemeters. In plaats van naar Whakapapaiti hut naar Bruce Road. Echter vlak voor Bruce Road zijn er off-track gegaan en door een opgedroogde rivier afgedaald naar de Silica rapids. Vandaar de Silica Rapids pad naar het dorp gevolgd. In het dorp wat gedronken en daarna met Waynes auto naar een stadje in de buurt gereden om wat te eten. Wayne woont vlakbij Sydney en nodigde me uit om een paar dagen langs te komen. Misschien dat ik dat wel doe. Was een gezellige trip. Nu in een vreselijk hostel zonder beddengoed en Mey vieze douche. Na ja. Wil nog op MT Ruapehu. Morgen denk ik een kleinere wandeling naar Tama Lakes te maken.

1. Alfred:
    4 april 2014
    De foto van die plant is erg mooi, maar ja, ik kwam net van de Keukenhof. En who the hell is Lindsey, wat doet ze daar met jouw Wayne? Wegwezen met dat mens. Maar ja, hij heeft je uitgenodigd voor Sydney dus grijp je kans meid. Hopelijk heb je toch nog geslapen ondanks het smerige beddengoed. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  2. Geke:
    4 april 2014
    ik val zowat van de stoel van het lachen, alfred je kunt wel als columnist gaan bijverdienen.
    ik zou maar bij die kerel langs gaan, kan hij je sydney mooi laten zien.
    volgens mij was het een zware maar erg mooie tocht, de foto;s zijn soms adembenemend mooi, dat groene water intrigeert me, wat zit daar wel voor stof in?
    liefs, mama
  3. Alfred:
    4 april 2014
    Beste Geke, we moeten er toch alles aan doen om u een schoonzoon te geven? Risico is wel dat AnneMiek dan in Sydney gaat wonen, dat is dan weer minder. Maar misschien kunnen ze samen naar Nederland klimmen. Als het om vakantiedagen gaat kunnen ze beter in Nederland komen wonen want bij het CBS krijg je er wel het nodige. Dus AnneMiek, je moeder en ik zijn aan het koppelen geslagen. Geef ons even zijn e-mailadres en wij regelen het wel (ha,ha,ha). Fijn weekend, de 3 AAA's
  4. Anne Miek:
    5 april 2014
    Grapjassen hahaha. Ik zou me maar geen zorgen maken Australië is veel te warm voor mij.