Tongariro - dag 4

3 april 2014 - National Park, Nieuw-Zeeland

Van Mangaehuehu naar Mangaturuturu hut, 11,9 km.
Weer een relatief korte dag. We besloten de route wat anders te lopen om een stuk weg te vermijden. Via Blyth hut naar een skigebied en van daar weer op de track verder. Dit betekende echter wel zon 700hm meer omhoog en daardoor was het weer relatief zwaar terrein. Vlakbij de hut kwamen we de professor van Rangipo hut weer tegen wat een ontzettend aardige man was. Bij de hut brak een tweede studiegroep net op. We dachten alleen in de mooie kleine hut te zijn, maar een aardige Amerikaanse kwam al snel erbij. Ondanks het niet al te warme weer een bad in de rivier bij de hut genomen. Vuurtje in de hut en alles was weer droog. S' avonds kwamen oom nog 2 kiwi's. Een van de dames sprak zelfs NL. Er was licht in deze hut, zonnepanelen. En daardoor konden we wat later naar bed en speelden we een soort scrabble. Ik kreeg hulp van de NL sprekende kiwi en won dus alle partijen :).

1. Alfred:
    4 april 2014
    Mooie foto's en een leuk afwisselend verhaal. Geen last van Duitsers maar alleen maar gezelligheid. Leuk zo'n woestijn, loopt makkelijk natuurlijk. Er zal niet veel zand liggen want dat komt hier naar beneden het weekend. Trouwens, lijkt me geen verkeerde die Wayne. Past hij niet bij je? Leuk stel zo op de foto. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's