Sydney

5 mei 2014 - Sydney, Australië

Al weer de laatste dag van mijn reis. Heb mooie kleren van een Australisch merk gekocht. Er zijn zoveel winkels hier in eth mooie gebouwen. Daarna naar het Rocks Discovery Museum geweest. Interessant was een scherm dat de Europese kolonisatie tussen 1419 en de tweede wereldoorlog toonde. Ik wist bijvoorbeeld niet dat het hele koloniseren begon met Portugal dat Ceuta claimde in 1415. En in 1498 werd het verdrag van Tordesillas getekend tussen Spanje en Portugal waarbij de wereld in twee delen was verdeeld, een voor Portugal om te koloniseren en een voor Spanje. En dat dit verdrag gehonoreerd werd tot de 17e eeuw totdat de Nederlanders en Britten ook een stuk van de cake wouden hebben. Totaal interessant. Ik wist bijvoorbeeld ook niet dat de Nederland Australië ontdekte en claimde. Maar dat we het later met New York voor kolonies in Oost - Indie ruilden. Veel geleerd dus over NL geschiedenis. Ook nog het Contemporary Art Museum bezocht. Zo relaxed dat de meeste musea hier net als in NZ gratis zijn. In het hostel twee boeken gevonden voor de reugreis.

1. Geke:
    6 mei 2014
    Je reis loopt teneinde en mooi afgesloten met musea bezoek, zo te zien een kijkje waard. Die winkelstraat heeft ook wel allure, ziet er prachtig uit. We hopen je morgen te zien, wensen je een goede vlucht toe en zien er heel erg naar uit om je weer te horen en te zien. Lfs mama
  2. Alfred:
    6 mei 2014
    Meisje, voorlopig de laatste keer dat ik je een antwoord ga geven op je blog. Wij zijn trouwens alweer thuis, sterker nog, we zijn alweer aan het werk. We wensen je een goede vlucht en een behouden thuiskomst, succes met de jetlag. Voor de laatste keer, zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA`s