San Fransisco

10 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

En we zijn op weg! Super brak na 2 dagen nauwelijks slapen en nog lekker aan het nagenieten van de bruiloft. Gelukkig viel het vliegen heel erg mee. We hadden 2 plaatsen helemaal achterin de 747, dus hadden extra ruimte en zaten niet naast andere mensen. Wat een mazzel! Onderweg zagen we veel zoals de ijsschotsen en gletsjers van Groenland, het ruige onbewoonbare rotslandschap van Noord Canada, de ronde landbouwgronden van Alberta en nog veel meer. Op de luchthaven viel de paspoortcontrole ook mee, daarna moesten we heel raar door een rij waar je nog es het zelfde moet laten zien. Wij hadden dat niet door en hadden net weer de papieren opgeborgen. We moesten eventjes zoeken en man dat liet die man weten. 'Come on man move on, you're holding up my line'. Echt... Naar het B&B met de metro ging vlot. Grappig B&B. Het is speciaal voor homo's dus het is heerlijk over de top kitch met flamboyante medewerkers. Geweldig! In de wijk waar we zitten zie je overal de regenboog vlag. San Francisco lijkt veel toleranter dan Nederland. Minder zijn de vele daklozen, drugsverslaafden en gestoorden op straat in het centrum. Bizar, zoveel! Dan merk je toch wel dat je in een Amerikaanse stad bent. De Golden gate bridge hebben we niet kunnen zien. Was het in de stad lekker zonnetje en 17 graden, bij de bridge was het winderig mistig en ijskoud. We konden alleen maar denken snel n bus terug en stapten in een bus naar het zuiden van San Francisco. Gelukkig stopte die bus na lange tijd bij een metrostation en konden we weer terug naar ons B&B. We waren allebei mega uitgeput en zijn om 19.00 al in slaap gevallen. Eindelijk een goede nachtrust.