Sydney

11 april 2014 - The Rocks, Australië

Gisteren van Auckland naar Sydney gevlogen. Weer een nieuwe tijdzone. In het hostel lag een lonely planeet van Australië, handig :). Uren bezig geweest om een supermarkt te vinden. Ongelooflijk groot winkelcentrum hier, 10x Utrecht. Supermooie winkel gevonden met schitterende maar dure kleding. Kijk daar op de terugweg nog een keer.

Vanochtend naar een boekenwinkel geweest om naar wat betere reisgidsen te zoeken. Helaas is het aanbod zeer beperkt. Wel wat info over wandelingen in New South Wales gevonden. Meeste gebieden zijn echter alleen met de auto te bereiken. Ben aan t nadenken om een camper van te huren. Zou namelijk wel wat meer mogelijkheden geven en ik kan dan in de auto kamperen. Heb vandaag een aduits meisje ontmoet die daar ook over nadenkt. Verder vandaag wat door de stad gewandeld. De botanische tuinen zijn erg mooi. Vooral het contrast met de skyscrapers daar achter. En mooi uitzicht op het Opera huis en de brug. Ook papegaaien en rare vogels gezien en een creepy spin. De opera zit er dit weekend niet in het wordt hier de komende dagen een stuk koeler, stormachtig er en regen. Zal wel met de megacycloon te maken hebben die nu boven Cairns raast. Vanmiddag wou ik een wandeling maken die het hostel aanbood, maar dat ging niet door ben toen met Steffie op de ferry naar Parramatta gegaan wat een mooie tocht van iets over een uur is, over de rivier landinwaarts en vandaar met de trein weer terug. Sydney is erg groot. En rijk. Iedereen loopt hier heel erg chique rond en op elke hoek van de straat is een Louis Vuitton winkel te vinden. Het is een erg mooie stad. Geen slechte plek om te wonen. S'avonds naar China markt geweest. Maar dat stelde niet zoveel voor.

1. Geke:
    11 april 2014
    dus je valt wat uit de toon met je tracking kledij, dan maar je mooie jurkjes aan.
    het zijn wel enorme wolken luchten, het komt dreigend over, maar het opera house komt zo wel tot z'n recht. je moet toch echt wel een uitvoering gaan beluisteren, de akoestiek schijnt fenomenaal te zijn.
    hoop dat je met steffie een camper kunt huren, dan moet het natuurlijk wel een automaat zijn anders ligt de versnellingsbak in no time in puin.
    vind het ook wel een geruststellende gedachte als je met iemand samen het land zou gaan verkennen.
    hoop dat het zodanig klikt, dat jullie kiezen voor elkaars gezelschap.
    hoop morgen met je te appen.

liefs, ook van papa
  2. Alfred:
    11 april 2014
    Welkom in Australië, weer een paar maanden indrukken opdoen voor de boeg. Die rare vogel op die foto valt wel mee, we hebben in Nederland genoeg rare vogels. Wat maakt het uit wat je draagt daar? Als je jezelf er prettig in vindt dan kan Louis Vuitton (who the hell is that?) toch het lazarus krijgen. Het zou inderdaad prettig zijn als je met iemand anders gaat reizen. Als je jezelf dan veiliger voelt (en wij ook) en wat meer aanspraak hebt dan is dat wel zo prettig. Wij zijn ook aan het aftellen, nog 5 dagen en we gaan weg. Alles beter dan werken alhoewel ik het wel naar mijn zin heb wat ik nu doe. Morgen ga ik naar Valkenburg (Lb) voor de jaarlijkse grootste Europese beurs op het gebied van bankbiljetten. Via internet heb ik bij diverse handelaren al bankbiljetten gekocht, voornamelijk van strafkampen uit WO I en WO II dus die ga ik ophalen. Ton, de man van Annalies, gaat ook mee. Hij verzamelt geen papiergeld maar wil het ook een keer zien en 450 km met zijn tweetjes is gezelliger dan alleen. En dat is ook aan jou dus om over na te denken, samen op tour is gezelliger dan alleen. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's.
  3. Anne Miek:
    12 april 2014
    Hej hej cool. Hoeveel bankbiljetten heb jij al, of ruil je ze soms ook tegen andere? Groetjes ook aan Ton en Annalies :)
  4. Alfred:
    12 april 2014
    Het was een leuke dag, ik ben heel tevreden over mijn nieuwe aanwinsten. Ik zal ongeveer 2000 bankbiljetten hebben, ik tel ze niet zo. Groeten, de 3 AAA's