Goodbye New Zealand

9 april 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zo vandaag mijn laatste dag in Nieuw Zeeland. Morgen vlieg ik naar Sydney. Tijd om terugteblikken.

Als ik het ooit over zou doen zou ik of een auto huren of met de gewone bus gaan. Ook zou ik meer trektochten in backcountry maken en een tent meenemen. Een idee is de Te Araroa te wandelen van noord naar zuid Nieuw Zeeland.

De meest bijzondere ervaringen waren Abel Tasman. Wat een prachtig gebied. De bomen langs de Westkust. De Routeburn track, de meeste wandelaars zijn het wel met me eens, buitenlanders en kiwi's, dat dit toch wel de mooiste wandeling is, wat een uitzichten. Ik vond Wanaka, Christchurch en Te Anau leuke plaatsen om te verblijven. Een echt magische plek is Lake Tekapo en Mount Cook. Ik vond het dolfijnen zwemmen in Kaikoura de experience of a life time. Ik denk niet dat ik ooit zo een contact met wilde dolfijnen zal hebben. Zeer speciaal. De zeeziekte neem ik er op de koop mee toe. Ook al kun je paardrijden natuurlijk overal doen, ik had nog nooit een echte tocht door heuvels op een paard gemaakt, en hoewel misschien het engste wat ik ooit gedaan heb vond ik het ontzettend gaaf. Krijg toch wel diep respect voor al die paarden meisjes. Paardrijden is echt veel stoerder dan motorrijden of formule 1. Het is ongelooflijk hoeveel kracht er in zo een dier zit. Paardrijlessen staan dus op het programma bij terugkomst. Arthurs pass en Nelson Lake National park waren erg mooi alleen het weer zat niet erg mee. De combi Northern Circuit - Round de Mountain is een supertrecktocht. Deze vond ik ook het zwaarste, maar dat kan ook zijn doordat het erg warm was en ik niet erg fit was. Zeker inplannen als jullie ooit naar NZ komen. Verder is het plonzen in de golven ook erg lekker. Dat zal ik waarschijnlijk een hoop meer doen in Australië.

Op naar het volgende avontuur!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alfred:
    9 april 2014
    Als je een reis plant dan is er altijd wel iets wat meezit of tegenzit, dat kun je niet vooraf weten. Er zal altijd iets zijn wat beter kan of wat je anders had willen doen maar wat overheerst zijn toch de fantastische indrukken en ervaringen die je hebt opgedaan. Je hebt een schitterende natuur gezien en een andere cultuur leren kennen. Het vervelende was dat je ook daar irritante Duitsers hebt leren kennen. Opvallend dat het meeste wat indruk op je hebt gemaakt met dieren te maken heeft. Het zwemmen met de dolfijnen en je wil zelf gaan paardrijden als je weer thuis komt. Kunnen we je alvast inschrijven voor de Grand National of de Prix d'Amerique? Ga het niet vergelijken met de Formule 1 want dat is ook niets meer tegenwoordig, zeker qua geluid. Ondanks de lichamelijke kwaaltjes heb je een mooie tijd achter de rug gehad en nog een mooie tijd te gaan lijkt me. Bart is in ieder geval al een e-mail aan Robert ten Brink aan het schrijven. Goede vlucht morgen en doe de groeten aan Wayne. Misschien kun je op het vliegveld nog wel zo'n sjaal kopen voor je moeder. Wanneer kom je eigenlijk weer terug naar Europa? Wij vertrekken de 16e naar Hongarije tot 6 mei maar ik probeer wel regelmatig je blogs te lezen. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  2. Geke:
    9 april 2014
    lieve annemiek,

je reissamenvatting is fijn om te lezen,ja er zijn mee en tegenvallers, maar zoveel heeft je niet tegen gezeten. misschien kun je daar je voordeel mee doen in Australië van de zaken die niet goed liepen.
    ik heb van je begrepen via het appen dat je het rustig aan gaat doen, minder intensieve tochten meer genieten van strand, city bezoek, vandaar de prachtige jurkjes die hebt gekocht, je ziet er heel mooi uit, houwen zo.
    papa en ik zijn benieuwd naar je indrukken en wachten je verhalen , als steeds, in spanning af.
    bart heeft werkelijk goede ideetjes, en die sjaal hou ik natuurlijk tegoed.
    goede vlucht
    liefs, mama
  3. Anne Miek:
    10 april 2014
    Hej hej

Fred veel plezier in Hongarije. Ik ben nog 3 maanden in Australië. Ik hoop dat je nog af en toe mijn reisblog kunt volgen, zal je dagelijkse reacties missen!

OK dacht internet op de luchthaven te hebben. Maar helaas, alleen voor een half uur. Belachelijk. Tot in Sydney!
  4. Alfred:
    10 april 2014
    Anikó's moeder heeft een pc, ook internet maar het wil er nog wel eens uitklappen. Maar als het even kan zal ik proberen om te reageren op de komende Aussie perikelen en de avonturen met Wayne. Maar de prachtige jurkjes die je hebt gekocht heb ik nog niet gezien. Als ik het goed begrijp dan kom je dus de 2e helft van juli weer terug naar Duitsland/Nederland. Dan gaan wij alweer bijna. Goed geregeld ook op die luchthaven, half uurtje internet. Ja, op sommige gebieden lopen ze dan wel weer achter. Zorg goed voor jezelf. Groeten van de 3 AAA's.