Nelson Lakes National Park - dag 5

4 maart 2014 - Nelson Lakes National Park, Nieuw-Zeeland

George Lyon hut - Moss Pass - Blue Lake - West Sabine, 13,8 km, 1000 hm omhoog en 1000 hm omlaag, 7 uur.
Helaas klopte de weersvoorspelling totaal niet. Het was ongelooflijk koud en sneeuw. Heb weinig foto's gemaakt wegens de kou. Moss pass omhoog was makkelijk. Track over boomstronken en bemoste rotsen omhoog. Vanaf boomgrens enigszins gemarkeerde route. Boven de boomgrens was het onaangenaam koud. Overal ijs. Boven op Moss Pass waaide het ook nog eens goed. Wel mooie uitzichten. Aan de andere kant gaat de route niet duidelijk gemarkeerd over een chute heel erg steil naar beneden. Dacht eerst dat ik fout zat, want soms trapte ik een behoorlijk indrukwekkende steenlawine naar beneden. Weer omhoog geklommen, maar daar werd duidelijk dat dit de enige mogelijkheid naar beneden was. Heel voorzichtig naar beneden gegaan. Zeer vermoeiend. Na de chute wel mooie uitzichten op Blue Lake. Blue Lake heeft het meest pure water in de wereld volgens scientific studies. Helaas regende het er erg en ik besloot door te lopen naar West Sabine hut omdat ik van plan was de volgende dag over Travers Saddle te gaan en anders die dag wel erg lang zou worden. In West Sabine waren veel mensen ook een stelletje aardige Nederlanders.

1. Alfred:
    7 maart 2014
    Dus toch de volgende dag doorgelopen, ondanks de verkoudheid. En tot overmaat van ramp onderweg ook nog koud en sneeuw. Mooie foto's wel weer en uiteindelijk een stelletje aardige Nederlanders, is weer eens wat anders dan een irritante Duitser. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's