Nelson Lakes National Park - dag 6

5 maart 2014 - Nelson Lakes National Park, Nieuw-Zeeland

Verschrikkelijk weer. Hele nacht regen en storm. Veel sneeuwval tot op 1000 m. Een Duitser is vermist en is waarschijnlijk op Travers Saddle omgekomen. Wegens het zeer slechte weer besloot ik niet over Travers Saddle te gaan en in plaats daarvan naar Speargrass hut te lopen door de Sabine Valley. Dat was echter wel bijna 30 km met ook nog 750 hm omhoog. Na 7 uur door de regen te marcheren kwam ik zwaar gedemotiveerd aan in de hut. Vreselijk. Ook geen foto's onderweg gemaakt want ik was het weer goed zat. S'avonds waren we met 3 Duitsers, 2 kiwis en 2 Israëliërs enhebben een zeer gezellige avond gehad. Dat was dan wel weer leuk en het weer klaarde s'avonds ook weer op. De hut was ook erg mooi met grote vensters.

1. Alfred:
    7 maart 2014
    Één foto maar het is wel een hele mooie. Vreselijk voor de familie van die Duitser als hij daadwerkelijk is omgekomen. Ik hoop dat je dit in gedachten houdt want hier in Nederland zijn er ook familieleden van je die van je houden en om je geven en die zitten er echt niet op te wachten om zo'n bericht te krijgen. Je hebt wel 7 uur in de zeikregen gelopen dus het zal me niet verbazen dat je weer ziek wordt, ik hoop het niet voor je. Luister naar je lichaam en las af en toe een pauze in door een dagje uit te rusten. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's