Nelson Lakes National Park - dag 3

3 maart 2014 - Nelson Lakes National Park, Nieuw-Zeeland

Sabine hut naar Morgan hut, ca 17 km, 6 uur. Mooi weer gedurende de dag. Ommetje over de Sabine brug was het waard. Mooi water daar. De rivier oversteek stelde niks voor. Het was wel diep, tot halverwege mijn buik, maar het water stroomde niet. Het pad was wel erg lastig. Sommige omgevallen bomen waren opgeruimd, maar velen ook niet. Het pad was grotendeels weggeslagen door de rivier dus een hoop onhandig geklauter en bushbashing. De track gaat ook op en neer. Veel boomwortels, of terwijl zeer ruig. Gelukkig kom je ook af en toe over flatts, waar het heerlijk wandelen is en de uitzichten op het landschap geweldig zijn. Een fantail volgde mij voor een km. Was erg schattig. Op een duur heb ik m maar weggejaagd want ik was bang dat ie zijn nest niet meer zou terugvinden wanneer ie mij bleef volgen. Morgan hut is een schattige hut. Er was een heer uit Nieuw Zeeland dat was wel gezellig. Was echter zwaar verkouden geworden.

1. Alfred:
    7 maart 2014
    Heb je eindelijk eens gezelschap onderweg (Fantail) en dan jaag je hem weg. Misschien had hij wel honger en verwachtte iets te eten van je te krijgen. Mooie hut trouwens waarin je verbleef. Niet vreemd dat je verkouden wordt als je tot halverwege je buik door een rivier moet lopen. Hoorde vandaag dat ze in Australië na 10 dagen een Duitser in de bush hebben teruggevonden die verdwaald was, hij had onderweg vliegen gegeten en die schijnen behoorlijk voedzaam te zijn. Dan weet je dat alvast. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  2. Anne Miek:
    Haha ben niet van plan om vliegen te gaan eten haha. De komende tochten zijn ook minder extreem.