Natural Bridges National Monument

24 juli 2017 - Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten

Vanochtend van sipapu bridge naar kachina bridge gelopen en terug via Mesa trail. Plan was de hele tocht naar owichomo bridge te lopen maar om 8.00u was het al snikheet. Toch 10 km. Bij 36 graden in de ochtend is dat best veel. Oorspronkelijk plan was nu naar een afgelegen gedeelte van Utah te rijden voor een aantal canyons. Maar daar kleefden een aantal nadelen aan: we moesten nodig de Grey water tank legen en dat zou dan pas na drie dagen kunnen. We zouden dan 2,5 dag alleen heet water wat al lang in de tank zat kunnen drinken. Er is geen schaduw. Dus de auto zal extreem heet worden en gezien we geen elektriciteit hebben zouden we ook niet de airco s'avonds aan kunnen zetten. Bij 42 graden hoe overleven we dat. We weten het precieze weerbericht voor flash floods niet. Het is heet. We hebben al dagen niet gedoucht... We besluiten naar monument valley te rijden en hopen op een plek op een camping met alle gemakken. Zo rond de grens kunnen we nog naar Miley point overlook for most een van de mooiste uitkijkplekken op aarde zijn. Helaas is het een 8 km gravelroad en na de laatste ervaringen besluiten we dat niet te doen. Even verder houd de asfaltweg naar monument valley echter ook opeens op en rijden we steil naar beneden over een zeer bochtige gravelroad. Tim vindt het prachtig. Ik vind het verschrikkelijk! Wel mooie uitzichten. Gelukkig komen we goed beneden. Beneden kunnen we waanzinnig ver uitkijken. We rijden langs goose necks state park. Mwah uitzicht is ok, maar voelt beetje als attractie, 5 dollar entree voor het uitkijkpunt. Dat is het hele park. De weg naar monument valley is mooi! Gelukkig is er ook nog plek op de beoogde camping en hebben we een full hook-up. Er is ook een wasserette dus kunnen we zo ook even de was doen. Verder doen we vanmiddag niks meer. Te heet. Morgen doen we rondje monument valley.en Dan zien we wel verder.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade