Canyonlands - Needles

24 juli 2017 - Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten

Gisteren reden we van Moab naar the needles. Onderweg een mooie arch, de Wilson arch. En een mooi uitkijkpunt over de canyonlands. Even dachten we dat we deze prachtige plek helemaal voor onszelf hadden...hoe romantisch is dat. Maar er kwamen toch nog 2 andere mensen. Verder is het er doodstil. Waanzinnige uitzichten. Op naar sqauw flat campground. Hopen dat er nog plek is. We rijden een onweer front tegemoet. Vlak voor de bui komen we bij de campground. Wow wat een plek. Gelukkig is er nog plaats. Dan barst de bui los. We bouwen de camper om zodat we binnen op de bank met tafel kunnen eten. En dan tussen twee buien in zien we de mooiste regenboog ooit. Dubbel en volledig en dan nog op zon waanzinnig mooie plek. De foto's laten nooit zien hoe mooi het is. Ik denk niet dat we ooit een mooiere regenboog gaan zien. Wow. Gelukkig is het koel snachts en kunnen we goed slapen. Toch blijken we sochtends moe te zijn. Beetje gekibbel en chagrijn. Maar gelukkig konden we het zoals gewoonlijk snel oplossen. We besloten een kleinere ronde te lopen. Aangezien we pas om 7.30u op pad waren en het vanaf 10.00u heet is. Mooie wandeling. Nog een paar kleine loops gedaan in totaal 15 km. Toen was echt te heet en gingen we weer op reis. We kwamen langs newspaper rock. Hier zie je tekeningen in de rots van de ancients, Fremont's, Pueblo's, indianen etc. Helaas staat niet uitgelegd welke tekening bij welke tijd hoort. We herkennen de Fremont tekeningen aan de rare mannetjes en rondjes. Op weg naar Natural Bridges rijden we door troosteloze plaatsen. Wel hebben we voor 3 dollar allebei een ijsje equivalent aan tien bollen. Op weg naar natural bridges rijden we dwars door een onweersbui. Ik heb daar een hekel aan. Gelukkig onweert het nog niet op de campground en hebben we mazzel dat er nog plek is.