Monument Valley

25 juli 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Het was het goede besluit. Vandaag is er een flash flood watch in het gehele zuiden van Utah. Op sommige plekken moeten mensen zelfs actief verplaatsen naar hogere gronden. We hebben lekker es uitgeslapen, ontbijt op bed, krantje lezen. Heerlijk. Bij het visitors center is duidelijk dat we de weg niet mogen doen met onze rv. Op zich niet zo erg. Vanaf het visitors center heb je prima uitzicht over monument valley. Het is er echter verschrikkelijk toeristisch en we vinden het maar niks. We drinken extreem slechte koffie, nou ja drinken, het was zo vies dat ondanks dat het 4 dollar koste we het niet opdrinken. Onderweg naar Page stoppen we bij Navajo National Monument. Mooi park en bijzondere ruïne onder een enorme overhang in de rots. Graag hadden we hier een dag Tour naar de andere ruïne gedaan. Maar 17 mile in de volle zon door heel ruig gebied dat gaat niet. Nou was het vandaag niet zo heet en bewolkt maar dan heb je weer grote kans op floods. Gelukkig kun je van de sandalen trail de betukunin ruïne zien. Hier stonden eerst veel meer woningen zon 35 waar 100 tot 130 mensen tussen 1000 en 1300 hebben gewoond. Waarschijnlijk zijn ze vertrokken wegens verandering in klimaat. Droogte. page is een vreselijk typisch Amerikaans lelijke stad. Gebouwd voor auto's. Het is eigenlijk een groot parkeerterrein. Of industrie terrein. Zo lelijk. Het enige koffie tentje was dicht. De supermarkt was groot en goed en had Starbucks dus zijn we daar maar geen gegaan. De mensen van het visitor information center zijn heel aardig. Toch lijkt het opleidingsniveau hier veel lager dan bij ons. Ook de rangers weten niks van het weer en dat soort dingen. Erg handig.. op zoek naar een campground. We denken eerst aan de primitieve camping aan het strand. Maar die staat echt verschrikkelijk vol met tatoeage bobs. Dan maar in wheaheap. Wat een prima campground is alleen nogal groot en niet zo in de natuur. We hebben mazzel en krijgen het laatste plaatsje dat nog over is. We boeken voor 2 dagen zodat we morgen niet hoeven te zoeken. Tim is lekker aan het BbQen. Zometeen even naar het strand.