Mount Cook

14 februari 2014 - Mount Cook, Nieuw-Zeeland

Na 2 dagen luilakken in Queenstown weer op de bus richting Mount Cook. Ik had geluk. Mooi weer en dus supermooie uitzichten op Mount Cook. Mount Cook village ligt erg mooi. Mount Cook gebergte is het mooiste gebergte dat ik ooit gezien heb. Jammer dat bergbeklimmen hier echt te duur was, anders had ik graag een berg gedaan. Maar 3500 euro voor 3 dagen is me toch wel echt teveel geld. Jammer dat het erg moeilijk is accommodatie in dit gebergte te boeken hutten en hostels zijn almaanden van tevoren volgeboekt. Kon dus maar 1 dag blijven. We waren helaas pas laat bij Mount Cook. Was al 16.00 uur toen ik met wandelen kon beginnen. Was van plan naar de top van Mount Olivier te gaan. Maar was niet fit, later bleek dat ik een migraineaanval had. Ben dus niet verder dan Sealy tawns op 1250m gekomen. Maat daar waren wel mooie uitzichten en een aardige Duitser, waar ik vervolgens mee naar beneden ben gelopen. S'avonds vroeg naar bed gegaan, alles draaide. Helaas bleef het geroezemoes en licht aan tot 23.30 uur... Grr....heb uit ellende maar een slaappil genomen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Geke:
    15 februari 2014
    jammer dat je zoveel last hebt van het feestgedruis van anderen. zou toch maar oorstoppers in doen. ja, die migraine, een kremer aandoening, niks aan te doen, gewoon uitzieken.
    fijn dat je die duitser tegen kwam, en dan ook nog met hem gaan barbeknoeien, herten biefstuk zeker! haha,
    ga maar flink eten dat ben je wel nodig na alle kwetsuren die je opgelopen hebt met de survival tocht.
    liefs, mama
  2. Alfred:
    15 februari 2014
    De foto's van de mountains zijn echt geweldig, één van mijn favorieten van datgene wat je al hebt laten zien. Ondanks 2 dagen luilakken dus toch lichamelijke problemen met migraïne en slechte nachtrust. Hopelijk neem je de tijd voor jezelf om beter te worden. Zorg goed voor jezelf. Ik zit nu 1500 meter voor mannen te kijken, ik ben benieuwd. Tot op heden heeft Nederland al 12 plakken. Zorg goed voor jezelf. De 3 AAA's