Lake Tekapo dag 1

15 februari 2014 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Weer superweer, kwam om 10.00 uur aan in Lake Tekapo en was superblij weer twee nachten in een hostel zonder Stray-lui te kunnen slapen. Het is hier schitterend, ook het hostel ligt mooi aan het meer en heeft grote ramen. Na een dure cappuccino met zalmommelet bij de bakker op weg gegaan naar Mount John. Dit is een kleine heuvel met sterrenobservatorium van de universiteit, met schitterende uitzichten op Lake Tekapo en de bergketens eromheen. Het wandelen is hier super gemakkelijk, behalve dan dat de uitbreiding die de rother wanderfuehrer voor slaagt niet meer bestaat! Eerste stuk ging nog wel maar na een tijdje door hoog gras banjeren was ik het zat en besloot af te korten en rechtstreeks naar hey pad voor de terugweg te lopen. Tja helaas was ook dat pad er niet. Ik kwam ook te laag op de berg uit en na op een ondoordringbaar struikgewas te zijn gestuit besloot ik maar de steile berg hoog te gaan op zoek naar het andere pad waarvan ik wist dat die er in ieder geval was. Helaas moest ik wel door doornig struikgewas heen. Ik moest op een plek zelfs liggend door het struikgewas woelen. Moest aan de Picos en Corsica denken. Na ja zagen mijn benen er eindelijk weer goed uit, na dit bosjes avontuur ben ik weer gedoemd in lange broek rond te lopen. Op de terugweg kwam ik nog een rotsje tegen waar ik een beetje op kon boulderen. In het hostel is ook de Duitser van gister dus ga vanavond barbecueën. Moet ook nog een keer de sterren gaan bekijken hier. Misschien morgenavond. Overmorgen doe ik toch niet veel.

1. Alfred:
    15 februari 2014
    Gelukkig ging het een dag later beter met je, jammer dat je geen foto hebt gemaakt van een zalmomelet want ik ben wel benieuwd hoe die eruit ziet. Je bent weer lekker bezig geweest met je klimmen en banjeren maar als beloning heb je geen feestgangers in de buurt maar een barbeknoeiende Duitser. De mountains en Lakes zijn toch wel mijn favoriete foto's. Eet smakelijk en zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  2. Geke:
    15 februari 2014
    ook ik wil graag kiekjes zien van wat er ter tafel komt, reuze interessant, maar als je dan toch bezig bent; ook graag de hostels en de bus die je zo verfoeid, heel erg fijn om dat later nog eens terug te zien en te denken; grrr, daar heb ik me toen dus zo aan geergerd, of, een ander scenario; wat was dat lekker.
    dus stuur je culinaire foto's de wereld in.
  3. Anne Miek:
    18 februari 2014
    Nou de bus komt nu nog niet op de foto. Misschien maak ik er een in Auckland. Eten is hier niet bijzonder. Zodra ik echt wat bijzonders eet zal ik er een foto van maken.