Humpridge track dag 2

29 januari 2014 - Tuatapere, Nieuw-Zeeland

Na het ontbijt op weg naar Port Craig Lodge. Weer 21 km maar dan zo'n 1200 hem merendeel naar beneden. Was om 8.30 vertrokken en even voor 15.00h in Port Craig. In het begin mooie uitzichten en een paar rotsblokjes waarop je kon klimmen. Daarna twee uur saai bos. Lunch op de Edward burn viaduct. Daarna nog bijna 3 uur over een oud spoor van de houtzagerij naar Port Craig. Slopend. Alleen maar rechtdoor en geen uitzichten. Port Craig was mooi. Bij het strand spelende Hectordolfijnen gezien. Dat was schitterend, zwommen dicht langs de kust. En een keer sprong er een volledig uit t water. Hector dolfijnen zijn de kleinste dolfijnen soort. Ik hoop dat ik wanneer ik in Kaikoura ben het zwemmen met de dolfijnen kan doen. Ook lag er een slapende zeehond. Die was zo duf dat je er gewoon naast kon gaan staan. Weer een relaxte nacht met een kamer voor mezelf.

1. Alfred:
    31 januari 2014
    De foto's waren weer schitterend, je komt helemaal aan je trekken qua natuur. Toch zielig dat die zeehond daar alleen lag maar ja, jij was ook alleen dus jullie konden elkaar gezelschap houden. En de zeehond doet je toch denken aan je ex-collega's van het TBS, ook van die bromberen. Weer zo'n viaduct, lijkt me toch listig. Wat was er mis met dat Humpridge pad, hoezo vermoeiend? Het lijkt me prettiger lopen dan op zandgrond. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's