Humpridge track dag 1

28 januari 2014 - Tuatapere, Nieuw-Zeeland

In het hostel in te anau lag een zieke dame en die had me duidelijk aangestoken. S' middags in tutupera was ik niet erg fit meer en ben er dus vroeg in gegaan. S' ochtends pikte de bus me om 7.30 op. Er ging ook nog een andere vrouw mee. Echter deze vrouw was net begonnen met haar ontbijt. Dus voordat zij klaar was en haar tas ingepakt had waren we al 3 kwartier verder. als ik de chauffeur was geweest had ik haar gewoon laten staan, ik vind dat gewoon asociaal ik had al om 7.00 uur ontbeten. De helft van de trek op de eerste dag heb ik met haar gelopen. Maar ze babbelde maar in een stuk door, dus toen we bij de steile klim aankwamen zei ik dat ik die in mijn eigen tempo ging doen. Ondanks dat zij zonder bagage liep en ik met een volle rugzak, liep ik haar er met gemak af. Dus na 10 minuten beetje doorlopen was ik haar kwijt. S' ochtends had ik nog een beetje koorts maar na flink gezweten te hebben op de klim was de koorts weg en voelde ik me een stuk beter. het landschap aan de top van de klim was net lord of the rings elfenbos. Niet veel later kwam ik boven de boomgrens bij Stag point met schitterend uitzicht. bovenop de berg was er een sidetrack naar mooie rotsformaties. Hier stond wel een flinke wind. De hut was erg relaxed, we waren maar met 8 personen dus ieder had een kamer voor zich. het uitzicht vanuit de hut was ook erg mooi. van Rarakau naar Okaka hut was 21 km met 1300 hoogtemeters omhoog en duurde 7 uur.

1. Alfred:
    30 januari 2014
    Hoi meisje, leuke foto's heb je weer geschoten. Er zaten wel wat hoogtepunten bij zoals de bomen, Okala Lodge, Humbridge pad, Elvenbos (echt geweldig) en die brug. Ben je echt over die brug gegaan, niets voor mij dus. Asocialen heb je overal in de wereld dus niet verwonderlijk dat er mensen zijn die denken dat ze Remy heten (alleen op de wereld) De foto van jezelf is leuk maar je hebt wel een rode kleur in je gezicht. Is dat van de inspanning, van de zon of van de koorts? Beetje onverstandig om ziek op pad te gaan. Denk aan je gezondheid. Zorg goed voor jezelf. Anna is beter, ik ook maar nu is Anikó de sigaar. Groeten van de 3 AAA's.