Reisdagen Queenstown - Te Anau - Tutupera

26 januari 2014 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Gister van Wanaka naar Queenstown gereisd. Queenstown is een mooi stadje. Kom er nog weer een keer langs voor 2 dagen. Wel duur. In de stad zijn geen supermarkten, dus zelf koken is niet echt mogelijk. Heb uiteindelijk nasi bij de chinees gehaald. Ik had honger en daar krijg je voor een redelijke prijs tenminste ook vullend eten. Vandaag met de bus verder naar Te Anau. Van hier doe ik de komende twee week de trekkingen. Ik ben dus de komende twee weken alleen bereikbaar wanneer ik in Te Anau ben. Het is hier een stuk kouder. Van anderen die net de Routeburn gedaan hebben, heb ik gehoord dat er zelfs sneeuw in de passen ligt. Morgen reis ik naar Tutupera, vanwaar ik overmorgen met de bus naar het begin van de Humpridge rij. Het weer overmorgen en de dag erna ziet er niet zo denderend uit met regen en sterke wind. Na ja gelukkig is de hunpridge tour een luxe tour aangezien ik eten en ontbijt op de hut krijg en dus geen pannen, bestek en gas enz hoef mee te nemen. Ik weet niet of ik morgen in Tutupera internet heb.. Ik ben terug in Te anau donderdag avond.

1. Alfred:
    26 januari 2014
    Meisje,
    Queenstown klinkt bekend in de oren maar vreemd dat er geen supermarkten zijn, waar halen ze hun boodschappen dan? Heb je nasi gegeten zoals wij dat hier kennen? Ik dacht dat het daar wel redelijk weer zou zijn maar sneeuw, kou en regen is niet echt fijn. Bereid je goed voor als je gaat lopen. Bij je ouders is code oranje afgegeven vanwege ijzel en sneeuw dus gladheid, maar nog steeds geen schaatsijs. Veel plezier en zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  2. Geke:
    26 januari 2014
    hej miek,
    heb vanmorgen heerlijk door de sneeuw gebanjerd, er ligt een behoorlijke laag zoals je op de foto's kunt zien., heerlijk fris winterweer.
    voor jou hoop ik dat je het droog houd, wel fijn dat je niet hoeft te koken, er wordt dus voor je gezorgd, ook wel een keer goed, eet ze de oren van het hoofd.
    lfs. mama