Franz Jozef

22 januari 2014 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Vandaag was het wat wisselvallig weer. Vervelend voor de meesten in de bus die vandaag voor honderden dollars helihikes op het ijs geboekt hadden. Ik heb echter genoten van een mooie gratis wandeling, de Alex Knob track. Naar de track toe en terug heb ik een shuttle genomen voor 12,50 dollar. Had ook wel erheen kunnen wandelen maar scheelde 80 minuten lopen langs de weg. De wandeling was supermooi heb heel veel foto's gemaakt. Was moeilijk om een selectie te maken. Er waren niet zoveel uitzichten, op de heen weg wel een paar maar toen ik boven op de berg aangekomen was trok er net een regenbui voorbij, op de terugweg was bijna geen uitzicht meer te zien. Maar dat maakte niet uit. De bomen zijn hier zo apart dat was zo mooi en dan maakt de regen ook niet meer uit. Was ook blij dat ik alleen aan het lopen was dan kun je je eigen tempo lopen en veel foto's maken. Heb wel een aantal van de bus op een andere route aan het wandelen gezet. Mijn route was 17,2 km met 1120 hoogtemeters naar boven en ook weer 1120 hoogtemeters naar beneden, dat kon ik die lui natuurlijk niet aandoen haha. De track was echter erg makkelijk want het was niet stijl. Ik heb er 5.45 uur overgedaan en heel veel foto's genomen. Er waren heel veel kleuren zoals je op de foto's kunt zien. Ik heb ook wat close-ups van de planten gemaakt. Aan het eind van de wandeling zag ik een grote gekleurde vogel, misschien kan Pa zoeken welke vogel het is. Het ziet er als een gekleurde grote duif uit alleen dan 3 keer zo groot.

1. Anne Miek:
    22 januari 2014
    Sorry was nog niet klaar met schrijven.. Dus nu zijn jullie reacties gewist... Nu ben ik echter klaar met schrijven.
  2. Geke:
    23 januari 2014
    met pa; het is een soort papagaai . je hebt hele mooie foto's gestuurd.ligt er geen sneeuw in de bergen.doe rustig aan. papa
  3. Anne Miek:
    24 januari 2014
    Ik heb een goede site gevonden http://www.nzbirds.com. de vogel is een kereru, een endemische duif.