Franz Jozef - Wanaka

23 januari 2014 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Vandaag met de bus naar Wanaka. Was blij dat ik zelf het hostel geboekt had, de straybus had blijkbaar tot diep in de nacht stomme drank spelletjes gedaan. In Wanaka heb ik ook een relaxte kamer. Heb slaappillen bij de apotheek gehaald en ben van plan om 21.00 uur te gaan slapen. Onderweg stopten we voor een uurtje bij Lake Matheson. Wanaka is een erg mooi plaatsje. Heb pastasalade in de zon op het dakterras van het hostel gegeten.

1. Alfred:
    24 januari 2014
    Mooie foto's van dat meer bij Wanaka, dat is nu de ideale plek om lekker rustig te gaan vissen. Ik neem aan dat er behoorlijk wordt gezopen als je schrijft dat ze stomme drankspelletjes gingen doen. Nou, dat wil wel wat zeggen dat je slaappillen hebt gekocht. Ben je dus toch misschien tot de conclusie gekomen dat je slaap tekort hebt. Kun je niet gewoon een hostel boeken voor een paar dagen en daar lekker bijkomen en bijslapen? Zorg goed voor jezelf.

Groeten, de 3 AAA's
  2. Astrid:
    Hej Anne-Miek,
    heel mooie photos, het ziet er nog altijd uit als 20 jaren geleden (ups ;o)). Ik hoop dat je ook een beetje tijd neemt om er gewoon van te genieten.
    Groeten uit Berlijn, wij hebben vandaag minus 8 en het zal min 15 vannacht worden, brrrr.
    Astrid
  3. Anne Miek:
    24 januari 2014
    Hej hem min 8 jemig. Is er dan toch een echte winter nu? Hebben jullie al geschaatst? Wel grappig, in december was het ja te warm in Nl en toen was t ook te koud in NZ. Nu lijkt het hier eindelijk zomer geworden te zijn en is t ook echt winter bij jullie. Ligt er ook sneeuw?
  4. Alfred:
    Meisje,
    Bij ons is het bij lange na niet zo erg als in Berlijn. We schaatsen nog steeds niet (wel op kunstijs), het is 's-nachts rond het vriespunt maar over dag boven 0. Ik denk dat er bij je ouders wel sneeuw ligt want in het noorden en oosten heeft het gesneeuwd.
  5. Cécile:
    31 januari 2014
    Hey chica!

Wat een prachtige foto's en verhalen allemaal! Wat een ontzettend mooi land met bijzondere natuur. Vanaf mijn bank word ik stiekem een beetje jaloers, maar het is je van harte gegund :-)

Gun je jezelf af en toe ook een paar dagen vrij? Gewoon om te rusten, slapen en te genieten van het moment? Of een boek lezen, gewoon omdat het kan... Deze periode gaat het om alles behalve om 'moeten', dus leg je zelf ook niet te veel op.

En geniet van het weer! Afgelopen zondag (met code oranje wegens ijzel) heb ik 2,5 uur gedaan over een stuk wat ik normaliter in 40 min rijd...leuk was anders ;-).

Dikke knuffel!