Christchurch - Arthur's Pass

19 februari 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vanochtend een rondwandeling door de stad gemaakt. Het is een leuke stad. Wel staat echt alles in de steigers en er zijn veel kale plekken waar gebouwen gesloopt zijn. Op dit soort plekken is nu kunst te vinden. De route loopt langs de rivier. Op de rivier kan ook met de punt, kano of roeiboot gevaren worden. Ik heb vandaag echter meer zin in slenteren. Het tijdelijke winkelcentrum is erg leuk opgebouwd uit kleurige containers. Deze maand is er een tuin en bloemen tentoonstelling. Bij de kathedraal stonden allerlei heggen in de vorm van dieren. Erggrappig. De new regentstreet heeft winkels in de Spaanse stijl. Ook een leuk straatje. S'middags in Arthur's pass aangekomen. Daar Warren een hoop keas. Dorp heeft geen winkels. Zal dus wel uit eten moeten.

1. Alfred:
    19 februari 2014
    Heel leuk gedaan om al die planten/struiken in de vorm van dieren te knippen, het heeft wel iets. Die kathedraal ziet er ook mooi uit, heeft ook wel een paar klappen gehad bij die aarbeving. New Regentstreet vind ik heel leuk om te zien, vooral ook met die tram die langsrijdt. Inderdaad dus 3 plakken op de 10 km maar winnaar werd Jorrit Bergsma omdat Sven rugproblemen heeft. Nu moet ik wel toegeven dat Jorrit wel heel erg goed reed en een geweldige tijd had gereden dus ik vraag me af of Sven in normale doen dat had gehaald. Vandaag 5 km dames en ik ben al blij met 1 plak. Vandaag komt de oma van Anna voor 2,5 week uit Hongarije en vrijdag gaan we naar Volendam voor o.a. een klederdracht foto. Slenter ze verder en zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  2. Geke:
    19 februari 2014
    wat gaaf dat ze de stad, daar waar het vernield is, mooi opleuken met kunst,goed idee voor de provincie groningen.
    die pallets met planten is heel geinig.
    men weet wel de boel leefbaar te houden met containerwinkels
    enz.
    hoop voor je dat het minder warm is, bij ons is het een beetje voorjaar,
    de sneeuwklokjes bloeien en jimmy heeft het voorjaar in d'r hoofd, ze is de hele nacht van huis geweest.
    lfs. mama
  3. Geke:
    19 februari 2014
    wat leesvoer betreft; kijk even op internet, kun je ideetjes opdoen, een scala van historische boeken, keus genoeg.
  4. Bart Kremer:
    19 februari 2014
    De stad lijkt een beetje op Loppersum wat ook wekelijks getroffen wordt door zware aardbevingen waar wij natuurlijk rijkelijk van profiteren... Kan me voorstellen dat het een beetje te warm voor je is, hebben ze geen zwembaden of zoiets waar je lekker in kan afkoelen? Hebben ze geen airco daar? Probeer maar lekker beetje verkoeling op te zoeken! Groetjes Bart
  5. Bart Kremer:
    19 februari 2014
    Wat een kleurrijke gedeeltes, mooi om ook het leven in de stad te zien naast al die mooie natuur wat je de afgelopen tijd gezien hebt.
    Jij krijgt zeker een klus om van deze foto's een compact album te maken, ze zijn namelijk allemaal mooi!!
    Geniet!! Liefs Ilse
  6. Anne Miek:
    20 februari 2014
    Haha ja die rug problemen horen zich eerder als een slap excuus aan. Ja Bart kan ook wel hier komen werken, werk genoeg :). Hmmm ja ik heb ook nog geen idee hoe ik hier later een fotoboek van ga maken haha. Wordt moeilijk om foto's te gaan deleten.. Lente ? Het is nog februari. Dus weer geen Elfstedentocht.