Christchurch

18 februari 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Ook vandaag niet veel gedaan. Het is hier verschrikkelijk heet. Te heet voor mij om buiten te zijn. Helaas is de temperatuur in de slaapkamer boven de 50 graad, dus van mijn oorspronkelijke plan een middagdutje te doen. kwam niet veel terecht. S'middags het Canterbury museum ingedoken. Museum is gratis en is een mengelmoes Met info over Maori, kolonisten, Antarctica, Canterbury, meteorieten, vulkanen, vage moderne kunst, Victoriaanse kostuums, nagebouwde straten, milieu, biologie, vogels, aziatische kunst, egyptische kunst. Ofterwijl er was best het een en ander te zien en dat hield mij zon 2,5 uur uit de zon. Daarna een uur boodschappen gedaan, de supermarkt heeft namelijk de meest aangename temperatuur. Heb vandaag noedels gekookt met stukjes biefstuk en een koolsalade. Erg goed gelukt. Op veler verzoek heb ik deze keer ook het hostel gefotografeerd. Hoop dat het nu snel afkoelt, wil om 22.00 uur in bed. Morgen ga ik een beetje door de stad slenteren. Christchurch is in 2011 door een aardbeving grotendeels verwoest. Oude gebouwen staan dus volledig in de steigers. Christchurch heeft wel veel parken. Ben van plan morgenochtend de wandeling langs de rivier die dwars door het centrum te lopen. Als het goed is is het morgenochtend bewolkt :).

1. Alfred:
    18 februari 2014
    YHA Rollerstone is de hostel? Zoja dan ziet het er niet verkeerd uit. Beetje vervelend dat het erg heet is en dat je dus niet kan slapen, zo kom je nooit aan je rust maar als ik jou was zou ik het wel problemen. Gewoon op bed blijven liggen en slaap je niet dan komt je lichaam wel tot rust. Is wel vervelend maar wel noodzakelijk met datgene wat je tot nu toe hebt gedaan en nog voor de boeg hebt. Leuke tram hebben ze daar trouwens. En als het weer zo warm is dan ga je gewoon in de supermarkt zitten maar kijk uit dat je niet verkouden wordt. Groeten, de 3 AAA's