Cape Reinga

11 maart 2014 - Cape Reinga, Nieuw-Zeeland

Vanochtend om 7.15 op de bus naar Cape Reinga. We hadden een ontzettend aardige Maori buschauffeur genaamd Chris. Hij vertelde veel over de Maoricultuur, bij elke boom, rivier en berg is wel een legende. Het noorden bevat de heiligste plaatsen voor de Maori omdat ze daar geland zijn. Hij zong ook de hele dag liederen en had een goede stem. Wij waren de eerste Bud op pad en hoefden dus nergens voor te wachten. We hadden geluk met het tij en konden als enige bus Ninety Mile beach zowel op de heenweg als op de terugweg rijden.Dat was erg grappig, het strand ziet er echter niet veelanders uit dan de Noordzeekust. Was net of ik terug in Amstelveen was haha. We gingen vervolgens sand duning doen, van hoge zandduinen met boadieboard naar beneden rutschen. Ik vond het doodeng maar ben uiteindelijk met de aardige buschauffeur samen van de babypiste afgegaan. Jammer daarna was ik niet meer bang maar was de tijd om. Volgende keer beter. Lunch hadden we op een mooi strandje voordat we naar Cape Reinga reden. Bij Cape Reibga komen de Tasman zee en de Pacific Oceaan samen. Het water van de Tasman Zee was ontzettend mooi van kleur smaragdgroen. Kreeg het helaas niet op de foto. Van Cape Reinga terug met onderweg een stop voor Fish en Chips en een wandeling in een oerbos waar nog een aantal kauribomen te vinden zijn. Onderweg vroeg de chauffeur aan iedereen naar voren te komen en z'n volkslied te zingen. Ik was de enige Nederlandse en heb het Wilhelmus voor een stampvolle bus gezongen. Al met al dus een aufregende tag. Om 18.00 weer terug.

1. Alfred:
    11 maart 2014
    Nou, het was weer een verrassend verhaal inclusief foto's. Afbeeldingen van bomen, bladerdak, zee, strand en als klap op de vuurpijl een foto van jou in de bus met een big smile op je gezicht, zo kennen we je weer. Je zag er ook goed uit, zo'n gelukkige uitdrukking op je gezicht zoals we je wel eens bij het TBS hebben gezien. Als ik je verhaal zo lees en dan associeer met die foto dan heb je met recht een gezellige, rustige dag gehad. Ik ben die Maori nu al dankbaar want ik denk dat hij je met zijn doen en laten een hele fijne dag hebt bezorgd. En geen geklim, niet waden door rivieren, niet druk maken om vervelende Duitsers, lunch en fish and chips. Is je Wilhelmus zangtalent nog opgenomen? Ik denk het niet. Hier is het nog steeds lente, een graad of 15 maar voor volgende week wordt sneeuw verwacht, het moet niet gekker gaan worden. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's.
  2. Geke:
    11 maart 2014
    wat een mooi verhaal, fijn dat er dagen zijn met een gouden randje.
    wat een prachtige kleuren heeft de zee op je foto's en het weer werkt ook mee voor jou.
    wat denk je, zit er een solo carriere aan te komen als sopraan, of was dit een eenmalig optreden voor bijzonder publiek?
    mooi, dat de maori man zoveel wist te vertellen van zijn land, dat zijn de krenten in de pap.
    liefs, mama