Paiha

10 maart 2014 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Gister 12 uur in de bus gezeten, bij MacDonalds gegeten. De kamer in het hostel was rustig en heb relatief goed geslapen, moest er echter vanochtend weer vroeg uit richting Paiha. Deze keer een wat kleinere bus, ca 20 mensen. Onderweg bij Parry Kauri Park gestopt. Er zijn nog maar weinig van deze bomen over door de houtkap tijdens de kolonisatie. Een van deze bomen was 800 jaar oud. De oudste is 2000 jaar oud maar die ga ik helaas niet zien. Het hout is heel massief. Ik weet niet meer hoeveel de boom op de wagen woog, ik dacht echter 5 ton. Bij Goat Is land Marine Reserve een beetje pootjegebaad. In Whangarei geluncht. Om 15.00 uur waren we in Paihia. Daar waren vandaag 2 cruiseschepen en vandaar een lokale markt. Had een ontzettend mooie zijden sjaal gezien die eigenlijk helemaal niet zo duur was maar ja alle kosten tellen op en het is hier niet goedkoop dus uiteindelijk toch maar doorgelopen. Dat soort dingen moeten maar wachten tot ik weer een inkomen heb. Heb wel 2 stuks echte zeep gekocht een lavendel citroengras en chocolade vanille. Die ga ik niet alleen als zeep gebruiken maar ook als geurzakje tussen mijn kleding :). Morgen weer een lange dag dus nu een beetje internetten en lezen en dan vroeg naar bed.

1. Alfred:
    10 maart 2014
    Die Maori standbeelden zijn niet één van de mooiste, doet me denken aan wat collega's op het TBS. Waarom heb je in hemelsnaam die sjaal niet gekocht als je hem zo mooi vond. Je leeft maar één keer meisje dus gewoon doen, nu is het te laat. Je lijkt Anikó wel, die ziet ook iets, koopt het niet en als we thuis zijn heeft ze er spijt van. Geniet van het leven, het is zo kort, 1½ week geleden had ik weer een crematie van een collega en dit soort dingen zet je wel aan het denken. Stinkt je kleding al zo erg dat je nu al geurzakjes nodig hebt? Beetje bijgekomen van de verkoudheid en vermoeidheid? O ja, de lente is hier losgebarsten, afgelopen weekend 18/19 graden en deze week 15, droog en zonnig. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  2. Geke:
    10 maart 2014
    wat spreekt alfred toch wijze woorden, verkeerde zuinigheid, jammer. de volgende keer gewoon aanschaffen, ik hou me ook aanbevolen, ha ha.
    liefs, mama