Bay of Islands

12 maart 2014 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Vanochtend om 9.00 uur op de hole in the rock dolphin watching tour gestapt. Van Paihia voeren we naar Russell, na Russell spotten we al gauw een pod bottlenose dolphins. Ik heb nu dus al vier verschillende types dolfijnen gezien :). De hole in de rock vond ik niet zo bijzonder. Wegens ruige golven aan de andere kant konden we er ook niet onderdoor varen. Op de terugweg meersen we aan op een mooi eilandje voor de lunch. Vlak voor Russell zagen we weer een groep dolfijnen. Russell is een mooi klein dorpje met veel huizen uit de koloniale tijd. Hier staat ook de oudste kerk van Nieuw Zeeland. Nu weer terug in Auckland. De weersverwachting voor het weekend is slecht aangezien er een orkaan deze kant op komt en het niet zeker is hoeveel we hiervan mee gaan krijgen. Op de radio werd gewaarschuwd dat men voedsel moet inslaan voor het weekend. Ben benieuwd.

1. Alfred:
    12 maart 2014
    Nou, van deze serie foto's vond ik die van die boom in Russell en de dolfijnen het leukste en dan specifiek moeder en kind. Zijn goed gelukt die foto's. Ik weet niet of je nog plannen hebt voor het weekend maar als ik jou was zou ik niets ondernemen als ze waarschuwen dat er een orkaan komt. Heb je al genoeg in huis anders ga je maar even naar Appie. Hoe betrouwbaar zijn de weersvoorspellingen eigenlijk daar? Net zo onbetrouwbaar als hier? Als je dan toch niet weggaat kun je misschien even op zoek naar zo'n mooie sjaal voor je moeder (hi,hi). Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's.
  2. Geke:
    12 maart 2014
    prachtig dorp, misschien moet je daar nog maar een paar dagen verblijven tot je weet hoe het weer zich gaat ontwikkelen.
    een mooi rust moment, en de suggestie van alfred ondersteun ik van harte!!!
    liefs, mama
  3. Bart Kremer:
    14 maart 2014
    En hoe is het afgelopen met de orkaan of zit je nog in de schuilkelder? Heb je ook nog een keer een orkaan meegemaakt! Het kan niet op! Wel erg mooie foto's! Kun je niet een paar plantjes mee terug nemen? Ik wil ook wel zo'n boom in de tuin.. We hebben nl alle struiken tussen mij en de buurvrouw weggehaald.. Heb haar eindelijke zo ver dat er een soort van schutting tussen mag..
    Goed uitkijken met dit gevaarlijk weer en tot horens!!
    Groetjes Bart