Blue Mountains - Katoomba

19 april 2014 - Katoomba, Australië

Vandaag van het hostel over de Prince Henry Cliff track en Round Walk naar Laura cascades gewandeld. Deze route gaat weer langs de randen van de kliffen. Mooie uitzichten op de Jamison en Kedumba valleien, Mount Solitary, the Three Sisters en een aantal watervallen. Terug via de Fern Bower pass afgedaald tot aan de voet van de kliffen en daar over de Federal Pass naar Scenic World gewandeld. Ik had ook nog verder het dal in kunnen afdalen, maar daar is alleen hetzelfde bos en das nogal saai wandelen. Vandaar dat ik het ook alleen tot dagwandelingen heb gehouden. Dat en het feit dat ik last van mn maag had en niet fit was. Bij Scenic World dus ook besloten met de trein omhoog te gaan in plaats van te wandelen. Wat ook wel grappig is. Het schijnt de steilste trein ter wereld te zijn en dat zou ook wel eens goed zo kunnen zijn. De trein gaat met een hoekvan 52 graden omhoog. Het heeft wel wat weg van een attractie in een attractie park. Het gaat ook nog eens onder een rotsblok door, waar aan alle kanten van de trein slechts 5 cm over is.

1. Alfred:
    22 april 2014
    Mooie foto van die Lyrebird. Erg prettig om last van je maag te hebben en dan met een trein steil omhoog te gaan. Hopelijk heb je daar geen last van gehad. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's