Blue Mountains - Wentworth Falls

18 april 2014 - Wentworth, Australië

Dag wandelingetje bij Wentworth Falls gemaakt. Met de bus naat Wentworth. Over de undercliff/overcliff track langs de top van de kliffen gewandeld en terug over National Pass track. De kliffen bestaan uit verschillende lagen. Zandsteen rotsen met daartussen een laag klei. National Pass track verloopt halverwege in de kliffen over de kleilaag. Op de foto's kan men goed de verschillende lagen zien. Rots, beetje planten, rots, dal. Boven op de kliffen zijn zogenaamde Hanging swamps. Regenwater wordt via talloze watervallen afgevoerd en op de National Pass track voel je ook vaak wat waterdamp. De waterdamp zorgt weer voor een unieke beplanting op de rotsen. Erg mooi. Over de Darwin track terug naar het dorpje en met de trein terug naar Wentworth. Onderweg rode, groene en witte papegaaien gezien, kleine gele vogeltjes, rode kleine spinnen en de Huntsman spider. Die heb ik niet gefotografeerd, stonden een hoop mensen omheen.

1. Alfred:
    22 april 2014
    De foto's met de speciale begroeiing en Empress Falls vind ik de mooiste. Volgens mij ben je nu in het wat meer toeristische deel van je vakantie aangekomen gezien het feit dat je zelfs geen foto's kon maken van de vogels omdat het zo druk was. Volgende keer beter. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's