Abel Tasman Coast track dag 2

17 januari 2014 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Whariwharangi - Awaroa

Alhoewel de afstand maar 13,8 km was kwam ik niet echt vooruit. Heb 6 uur erover gedaan. Was moe en heb veel pauzes genomen. Ik heb de hele dag alleen gewandeld wat ik niet erg vond want het was een mooie tocht. Bij Mutton Cover was een heel grote boom. Hier heb ik ook even aan t strand gezeten, maar ik ben niet zo'n strand persoon dus ik was al snel weer aan t wandelen. Bij Anapai Bay heb ik een super klein schattig strandje gevonden. De wandeltocht gaat afwisselend tussen strand en bos en omhoog en naar beneden. Bij Totaranui zag ik een zwarte watervogel met een rode kam. Goat bay was ook prachtig met de grote bomen. Vlakbij Awaroa was een stroompje. Bij Awaroa was een oversteek die alleen bij laag tij kan. Toen ik de oversteek deed kwam ik bijna tot mijn heup in het water, een uur later was er bijna geen water meer. Ook bij Awaroa watervogels. Bij Awaroa hoorde ik dat een halfuur lopen een Lodge was waar je warm eten kon kopen. Ik heb een heerlijk vette pizza met salami, bacon, kip en veel kaas voor 20 dollar gehaald. De backpacker maaltijden die ik meehad vullen namelijk absoluut niet. Voor de volgende trek moet ik ander voedsel vinden. In de hut kwam ik een paar van dezelfde mensen als de dag daarvoor weer tegen. Ook deze hut was rustig.

1. Alfred:
    19 januari 2014
    Als je 6 uur deed over een afstand van 13,8 km dan heb je het rustig aan gedaan, is ook wel goed toch. Je zal wel een paar keer gestopt hebben om te drinken en iets te eten, moet je ook meerekenen. Is 20 dollar veel voor een pizza? Ik zal straks eens kijken wat de dollar doet t.o.v. de euro.
    Groeten, de 3 AAA's
  2. Anne Miek:
    21 januari 2014
    1 euro = 1,6 dollar. Ja op zich niet duur maar ik heb een budget van 50 dollar per dag voor eten en slapen gepland. Zelf koken is goedkoper en ook wel leuk.
  3. Alfred:
    Ik had het zelf ook al gezien, de pizza kostte zo'n beetje 12 euro dus dat viel wel mee. Natuurlijk is zelf koken goedkoper maar als het makkelijk kan waarom zou je moeilijk doen. Koken kun je je hele leven nog, het is nu belangrijk dat je 6 maanden geniet, heb je wel nodig. Je leeft maar 1 keer meisje en daar moet je het beste van maken.