Abel Tasman Coast track dag 1

16 januari 2014 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Marahau - Whariwharangi

s' Ochtends met de boot van Marahau naar Totaranui. De boottocht duurde 2 uur en was erg mooi. Onderweg kwamen we zeehonden tegen. Op de foto's kun je ook twee baby zeehonden zien. Ook kwamen we langs mooie baaien. Op de video kun je aan het eind een grote rog op een rotsblok zien zwemmen. Van Totaranui ben ik via Gibbs hill naar de Whariwharangi hut gewandeld, samen met een jonge Brit die ook op de boot zat. Het was zijn eerste trekking en dat kon je zien want hij sleepte een enorme rugzak mee waardoor ie helemaal krom liep. Maar was wel leuk gezelschap. Naar de hut was ongeveer 12 km. Het uitzicht vanuit Gibbs Hill op de Wainui Bay maakte de klim waard. Bij de hut waren een soort eenden die naar je tenen beten. De kust bij de Whariwharangi vond ik het mooist. Was erg wild in de avond stak steeds meer wind op. s'avonds nog een tochtje van 1,5 uur naar Separation Point gewandeld. Daar zou je ook nog zeehonden kunnen zien. Maar het stormde zo hard dat ik niet op de rots van Separation Point kon blijven staan. Maar wel supermooi uitzichtsfoto gemaakt. In de hut was het erg rustig met een handvol mensen wat wel zo leuk is en ik had een kamer voor mezelf.

1. Alfred:
    19 januari 2014
    Ik heb nu zo'n beetje wel geleerd om eerst je foto's te bekijken (het waren er veel) en daarna de reisverhalen te lezen. Bij iedere foto zou ik wel commentaar willen geven maar na 2 keer krijg ik de melding dat er teveel reacties worden gegeven van dit internetadres dus ik beperk me alleen maar tot de reisverhalen. Of er moet wel een hele verrassende foto bij zitten. De zeehonden heb ik gezien.

Groeten van de 3 AAA's
  2. Anne Miek:
    21 januari 2014
    Haha ja dat is misschien sneller :). Als je ooit naar NZ gaat dan moet je naar de Abel Tasman echt super mooi!