Abel Tasman Coast track dag 3

18 januari 2014 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Awaroa - Anchorage

Tot Cleopatra's Pool liep een arrogante Brit mee. Maar het wandelen met iemand gaat wel sneller. Dit was best een lange tocht van 23,5 km. Ook weer op en af. Ik was vroeg vertrokken dus kwam ik vroeg in Anchorage aan. Daardoor moest ik wel het high tide track volgen, wat een omweg van een uur inhield. Maar ik ook langs Cleopatra's Pool langskwam wat minder spectaculair was dan de low tide track. Vanaf daar liep ik weer alleen aangezien de Brit een boot terug naar Totaranui had geboekt. De hut in Anchorage is net nieuw (oktober 2013). Maar ook erg groot waardoor je ook minder kontakt met andere wandelaars hebt. Vooral veel families. Was echter ook erg moe. Dus een beetje geschreven en foto's geselecteerd. Anchorage Bay is wel een erg mooi strand, maar ook erg druk aangezien veel mensen van Marahau een dagtrip hiernaartoe of vandaan maken en dan de watertaxi pakken. In Anchorage heb ik ook een extra tochtje van een uur over Pitt Head naar Te Pukatea Bay gemaakt. Ook hier weer mooie uitzichten.

1. Alfred:
    19 januari 2014
    Een arrogante Brit, hoe is het mogelijk. Ik ben wel benieuwd hoe lang je hebt gelopen over de 23,5 km. Ik heb wel het idee dat je teveel doet omdat je schreef dat je erg moe was. Kijk eens terug naar de dag van vertrek tot heden en deel het aantal uren door de slaapuren. Is dan niet gek dat je moe bent, je moet wat meer rust nemen. Zorg goed voor jezelf.
    Groeten, de 3 AAA's
  2. Anne Miek:
    21 januari 2014
    Ja slapen op dorms en in hutten is altijd een beetje lastig. Na die lange tocht viel ik echter als een blok in slaap. Dacht ga even liggen en weg was ik.