Zion - East Rim Trail

17 juli 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Oorspronkelijk plan was Echo Canyon. Ik voelde me eindelijk beter. Echo Canyon zou echter 3 uur ijskoud water betekenen dus we besloten voor safe te gaan en besloten een deel van de East Rim Trail te lopen die dwars door het park loopt. Prachtig pad, geen mensen. Wel veel wild, herten, steenbokken, ratelslang, Chipmunks, eekhoorns, vlinders en arend. Onderweg besloten we het hele trail te gaan lopen naar wheeping rock en daar de bus te pakken naar het visitors center en vanaf daar terug naar onze bus te gaan liften. De trail werd vooral aan het einde mooi. Daar liepen we langs echo Canyon. Mooi om te zien. Diep en donker!! We konden er een klein stukje van meepikken. Bij het visitors center maakten we een bordje voor het liften. Vol goede moed stapten we op het heetst van de dag bij 42 graden naar de ingang van het park om daar bij de auto s die het park ingaan te gaan liften. We liepen langs een ranger en die vond het prima. 50m verderop kwamen we een andere ranger tegen en die stuurde ons zonder kans om uitleg meteen terug. Grrrr. Nu moesten we in de volle zon 5 km naar een andere plek lopen. Grrrrr. :( En daar stonden we in de zon te liften. Auto's reden voorbij. Het leek al snel hopeloos. Teruglopen was echter geen optie! Gelukkig stopte er een aardige man die voor z'n werk in salt lake City was en voor die zaterdag maar even een auto had gehuurd om n beetje rond te rijden.... Wat een mazzel hadden we :). Onderweg kwamen we langs een Duitse bakker. Yeah echt brood, zonder 59 vage ingrediënten :). Nu nog hopen dat de campground bij red rocks nog plek had... Weer mazzel!! We're on a roll! Wat een prachtige kampeerplek. Vanaf onze plek zag je rode hoodoos :). Tim was een beetje stuk, maar na een lekkere gezonde maaltijd konden we nog een waanzinnige wandeling bij het avond allen maken. The golden wall traill.
Toch in totaal weer 31 km gelopen :).