Zion - Angels Landing

17 juli 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Doel vandaag was Keyhole Canyon. Ik was echter nog steeds ziek dus besloten we te gaan wandelen. Hier in Zion is alles super goed geregeld. Zeer makkelijk om met de shuttle van de ene naar de andere trail te gaan. Wij waren natuurlijk weer vroeg op pad. Dat is een groot voordeel, want s'ochtends zijn de temperaturen prima uit te houden en is er schaduw. Angels Landing is een mooie klim naar een uitkijkpunt. De begroeiing is trouwens ook heel mooi. In de rots groeien verschillende plantjes en bloemetjes. We zien veel hagedissen en Chipmunks. Die zijn zo cute en niet bang. Je kan ze gewoon aanraken. Bovenop hebben we een prachtig uitzicht. Naar beneden wordt het drukker. Bizar hoe slecht mensen hier lopen. De trail is volledig geplaveid, maar je ziet mensen strompelen, en gewoon onhandig lopen. Het is duidelijk dat de meeste mensen waarschijnlijk nog geen 10 minuten per dag lopen. Toch valt het met de dikte mee. Op de trails Zie je weinig Obese mensen. Locale bevolking in de dorpen daarentegen.. maar ja als je kijkt naar wat je hier kan kopen.. wij hebben erg veel moeite groente en fruit te vinden. 1 appel kost 1 dollar. Een paprika 5 dollar. Groente varieert van 5 dollar per stuk tot 15 dollar. Je bent al snel voor 2 personen aan groente en fruit voor een dag 40 dollar kwijt. Brood kost 5-9 dollar. En dan zitten er de volgende ingrediënten in: bruine suiker, rietsuiker, honing, maltrose, corn syrup, reduced iron, cake beslag, ingrediënten waar we nog nooit van gehoord hebben... Tja dacht je dat je met brood gezond bezig was....
Na de wandeling hebben we koffie in t dorpje gedronken. Met 1 koffie kunnen we makkelijk samen doen. We delen alles, ik kan geen driekwart liter koffie op. Smidsags lekker geluierd aan de rivier. Tim was een beetje misselijk van de hitte. Na lang zeuren kreeg ik m zover even te gaan badderen. Tim en koud water... ;). Hielp wel! Savonds wandeling naar Emerald Pools. Vooral de bovenste pool was idyllisch. Net een fa- reclame. Prachtige diner plek :). En grappig genoeg was het er niet druk. Om de een of andere reden wandelt 90% van de mensen het liefst bij 42 graden tussen 12 en 17u. Echt gestoord. Sochtends en s'avonds is het heerlijk weer en rustig. Smiddags staan drommen mensen in de brandende zon in de rij op de shuttle bus 1 a 2 uur te wachten terwijl je sochtends en s'avonds meteen mee kan rijden... Onbegrijpelijk maar het komt ons wel goed uit :). De verassing kwam toen we savonds naar de oostelijke ingang van het park reden. Wow wat is het daar mooi!! Zulke bizarre rotsformaties en kleuren. Echt onvergetelijk. De plek die we op het oog hadden om wild te gaan kamperen konden we helaas niet met onze RV bereiken. Was wel mooi geweest aan de rand van de canyon. Het was al laat dus kampeerden we langs de weg.
Totaal 18 km. Yosemite: 31 km.