Waitomo - dag 2

19 maart 2014 - Waitomo, Nieuw-Zeeland

Vanochtend om 10.00 uur de Tumutumu Tubing gedaan. Dit was een supertour. In wetsuit door de grot lopen en squeezen. Eerst kwamen we in de Glowworm cave. Supermooi. Daarna tubing over een ondergronds stroompje met vlak boven ons overal glowworms. Net de sterrenhemel maar dan met heel veel sterren. Dat vond ik echt super. Dat duurde ook best lang dus hartstikke gaaf. Natte stukken wisselden zich af met droge stukken. We zagen alen in het water. Het water is namelijk soms behoorlijk diep en dus moet er ook gezwommen worden. Met een wetsuit is dat echter eerder drijven. Halverwege kregen we wat warms te drinken met een chocolaatje. Nog een stuk kruipen en zwemmen en de steensoort verandert van limestone naar zandsteen. Erg mooie formaties. De stalactieten etc vond ik niet super bijzonder die heb ik wel eens mooier gezien maar wat ik erg mooi vond was hoe het water de zandsteen in allerlei vormen geslepen had zoals in de grand canyon. Nog een stuk onder glowwormen tubing en dan waren we helaas aan t einde. Het was super. Ook een leuke groep, we waren in totaal met 6 meiden. Daarna ben ik naar de Ruakari Scenic reserve gewandeld, waar je een leuke korte wandeling kunt doen. Nu weer naar het café eten en van de gratis wifi gebruik maken. Voor foto's google Tumutumu toobing waitomo.

1. Alfred:
    19 maart 2014
    Nou, jammer dat we geen foto's zien van het mooiste gedeelte van je tour maar in ieder geval heb je weer één chocolaatje gekregen. Perfect land als je diabeet bent, voor mij dus. Die Rus was er dit keer dus niet bij en wederom naar het restaurant. Kan dat wel zo 2 dagen achter elkaar budgettair gezien? In wetsuit zie je er beter uit dan in die abseiloverall. Ik was niet de enige trouwens die dat vond want op de foto stond een knakker half kwijlend naar je te loeren. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  2. Bart Kremer:
    20 maart 2014
    Hey hey, Wat super gaaf! Lijkt me ook fantastisch om te doen! Ook echt mooie foto's met stroompjes en rotsen en grotten, net een film. Nou weet je ook een keer wat een wetsuit aanhebben is nou nog mee surfen.. En dat wordt de volgende stap als je terug bent. Ga door met de mooie foto's!! En de mooie tripjes!!
    Hier was gisteravond weer een aardbevingkje.. Dus we gaan rustig verder met het herstellen...
    Veel plezier!! Groetjes Bart
  3. Frank:
    20 maart 2014
    Hej hej!
    Habe zwar nicht alles verstanden, aber ich glaube, es gefällt Dir! Und sehr stylisch, der Anzug ;-)
    Wir wünschen Dir noch viel Spaß in Neuseeland, erhole Dich, und komme gut wieder zurück! Hoffentlich bis bald!
    Viele Grüße
    Frank + Anett
  4. Anne Miek:
    21 maart 2014
    Haha zo blijf je nog wel jaren bezig. Bedrijf loopt dus wel goed :).