Tongariro - dag 1

31 maart 2014 - National Park, Nieuw-Zeeland

Ca 15km, 1000 hm omhoog en 1000 hm omlaag.
Vanochtend om 7.15 met de bus vertrokken naar Mangetepopo parking. Mooie zonsopgang. Had niet goed geslapen en was niet erg fit. Onderweg kwam ik een Duits meisje tegen dat erg langzaam liep maar erg aardig was dus ben de rest van de dag met haar opgetrokken en had een relaxte dag. Ben niet op Mt Doom geklommen was te moe. Had geluk met het weer wat op de foto's te zien is. Tot halfway point was het superdruk. Het eerste deel loopt namelijk samen met de tongariro crossing, NZ beste eendaghike. Per dag lopen 1000 mensen deze. Vanaf halfway point liepen we alleen. En ook in de Oturere hut waren niet veel mensen.

1. Geke:
    4 april 2014
    wat fijn dat je een loopmaatje had en verstandig dat je naar je lijf hebt geluisterd.
    de foto's zijn weer prachtig, begrijp wel dat mensen deze tocht willen lopen,
    liefs, mama
  2. Alfred:
    4 april 2014
    Je moeder heeft groot gelijk. Als je voelt dat je moe bent moet je niet gaan forceren, zeker na een slechte nachtrus. Een leuke foto bij dat groene meer. En die van Mount Ruapehu is ook erg mooi. De 3 AAA's hadden gisteren dagje Keukenhof, erg mooi weer dit jaar. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  3. Anne Miek:
    5 april 2014
    Hej hej
    Zijn de bloemen dit jaar al vroeg in de bloei. Keukwnhof moet ik ook nog een keer heen :)

Gr Anne Miek
  4. Alfred:
    5 april 2014
    Eigenlijk ongelooflijk dat ik veel mensen spreek die nog nooit naar de Keukenhof zijn geweest. Ik heb echt geweldige foto's, vooral van de orchideeën.