Rotorua - dag 1

21 maart 2014 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vanmiddag een beetje door het stadje geslentert. Een ontzettend goed café gevonden. Heb als lynch een witte chocolade -mango brioche genomen. Superzoet en superlekker. Of terwijl jullie moeten eerder angst hebben dat ik dik wordt of diabetes ontwikkel met de hoeveelheid zoetigheid die ik hier eet ;)!
Langs het gratis Kiurau park gelopen. Morgen is t weer wat minder. Ga denk ik of slenteren of fietsen door Redwood forest. Ben nog aan t nadenken welk geothermisch park ik bezoek over een week wanneer ik weer hier in Rotorua ben.

1. Alfred:
    21 maart 2014
    Jij en dik worden, joh, laat me niet lachen. Ik kan me nog wel herinneren wat je bij ons op de kamer zat weg te werken dus daar ben ik niet bang voor. Dat diabetes is een ander verhaal. Als je het niet hebt dan lach je erom maar als je het krijgt dan is het minder leuk. Op een gegeven moment ga je dan wel nadenken dat je een ongezonde leefstijl hebt ontwikkeld, zoals in mijn geval nu. Teveel vet, teveel zoetigheid etc. Het had al die jaren wat minder gekund. Nu slik ik 1 tablet per dag en let goed op wat ik eet. Foto 5 van de rotspartij vond ik mooi en die van een Pukeko ook maar die vogel heeft wel een lelijke kop. In ieder geval mooie dagen om rustig aan te doen. Gisteren was een zonnige dag en vandaag regent het, minder dus. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  2. Anne Miek:
    22 maart 2014
    Ja met suiker moet je inderdaad oppassen. Het is ook best slecht dat gezond eten zoveel duurder is dan zoetigheid. Kaas is hier bijvoorbeeld erg duur, net zoals vlees voor ontbijt. Dus iedereen eet nutella. Wanneer we onderweg bij een café stoppen is taart minstens 2x zo goedkoop als een broodje... Echt brood in de supermarkt kost hier 4 euro, dus is men al snel geneigd voor de fabrieksbrood te gaan ( is van dat witte zachte toastbrood). Ik snap nu wel dat lage inkomens in Amerika vaak obesitas hebben. Gezond eten is duur. Maar ik hoop dat ik de zoetigheid genoeg compenseer met wandelen.

Hoe is de kleine (hopelijk op Animo lijkende) versie van jou?