Punakaiki

20 januari 2014 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Met de bus van Marahau naar Punikaiki. De mensen op deze bus waren een stuk leuker. Ik heb de hele reis naast een Australische gezeten, die kwam ook meer voor de natuur dan het feesten. Onderweg stopten we in Westpoort voor de supermarkt. Ik heb een nieuwe lader gevonden. Vervolgens naar Cape Foulwind waar weer Waka vogels en zeehonden te zien waren. Daarna naar de Pancakes in Punikaiki waar een rondwandeling langs bizarre rotsen langs de kust te zien waren. Het hostel was erg mooi midden in het regenwoud. Ik had een houten huisje met 9 andere mensen met 2 badkamers. Erg relaxed. S' avonds nog naar het strand gewandeld. De kust was erg mooi. Op de laatste foto kun je ook een blowhole zien een soort pijp waar water door omhoog komt bij hoge golven.

1. Alfred:
    21 januari 2014
    Mooie foto's weer meisje maar waarom worden die rotsen pannenkoeken rotsen genoemd? Ik zie me daar niet met een fles stroop rondlopen. Positieve berichten zoals een mooi lodge, gezellige reisgenote en een nieuwe oplader kunnen vinden. Misschien zou je eens een keer iemand moeten meenemen als je gaat wandelen want die kan dan weer foto's maken waar jij dan ook op staat. Alles gaat goed behalve dat Anna ziek is, virale infectie. Krijg je al snel als je op een crèche zit. Zorg goed voor jezelf. Groeten, De 3 A's
  2. Anne Miek:
    21 januari 2014
    Hej hej oh nee, maar dan slapen jullie nu waarschijnlijk ook niet zitten we in dezelfde tijdzone haha. Ja dat van die pancakes snap ik ook niet zo. Vandaag ziet t weer er slecht uit. Was van plan een mooie bergwandeling te maken. Maar dat zal eerder een korte wandeling in de regen worden. Ook niet zo erg dan ga ik vanmiddag nog een beetje bijpitten en bus en accommodatie boeken. Hoe is t weer in Nl? Kunnen jullie al schaatsen?
  3. Alfred:
    21 januari 2014
    Je zal het niet geloven maar we hebben hier nog geen sneeuw of ijs gezien. Normaal met Kerstmis in Hongarije min 10 graden maar nu was het daar plus 12. Tot nu toe is het alleen kunstijs. De verwachtingen voor de komende week is misschien 1 graad vorst maar dan alleen 's-nachts. Qua temperatuur is het daar beter en in Australië was het afgelopen week 40 graden dus als je daar nog naar toe gaat dan krijg je wat voor je kiezen. Zorg goed voor jezelf.