Port Douglas - Agincourt

27 april 2014 - Port Douglas, Australië

Met de Silversonic naar 3 locaties op het outer Reef (Agincourt) geweest. Ondanks dat er 80 mensen aan boord waren, boelde dat helemaal niet zo. De boot is super groot dus ruimte zat. En in het water zwom ik altijd alleen mey niemand in zicht. Super tour. Niet goedkoop maar wow, het koraal was zo mooi en zoveel gekleurde vissen. We voeren om 8.30 uit de haven met mooi weer. Voordat we afvoeren kregen we thee en koffie met koekjes. Ik heb ook een pil tegen zeeziekte gekocht. Was om de een of andere reden nogal misselijk en duizelig bij hey opstaan, dus voor de zekerheid maar een pil genomen. Om 10.00 uur kwamen we bij de eerste stop. Het snorkelen in lycrapak tegen de jellyfish ging super. Ik had deze keer totaal geen angst en het ademen door de snorkel en het zwemmen met vinnen ging super. Ik had het echter wel koud in het water dus heb de anderhalve uur hier dan ook niet volgemaakt. Maar dat geeft ook niet. Heel veel mooie vissen gezien en heel mooi koraal. Vooral het blauwe koraal vond ik erg mooi. Heb helaas geen foto's gemaakt want de huur van een onderwater camera was 68 dollar. Voor dat geld kun je volgens mij ook een kopen. Echter het ziet er net zo uit als op documentaires over het Great Barrier Reef. Ook uit het water had ik het koud en dat is de hele dag zo gebleven totdat het omkleden na de laatste stop. Ik ben nou eenmaal eenkoukleum. Bij de tweede stop bij turtle bay zagen sommigen een grote schildpad en een reefhaai. Ik heb die niet gezien. Maar ik heb reusachtige klammen gezien zo groot als een bad. Dit zijn van die schelpen die op een mond met golvende lippen lijken. De lippen zijn soms azuurblauw, soms groen. Heel erg mooi. En natuurlijk weer honderden van verschillende vissen en koraal. Paard koraal vond ik ook erg mooi. De 2e stop was ook lunchtime en omdat anderhalf uur tijd genoeg tijd voor mij is om te snorkelen en te lunchen, had ik een relaxte lunch op het dek in de zon. De derde stop was bij castle Reef. Dit Reef was erg ondiep omdat het tij laag was. Je kon er dus niet overal overheen zwemmen. Hier zwom ik dus ook vaak in wat dieper water en zag vele heel grote vissen. In het ondiepe water was verschillend koraal. Van dat wuivende koraal trok hele scholen vissen aan. Zebravissen en mijn favoriet lichtblauw-lichtgroene kleine visjes. De vissen zijn niet bang voor je dus je kunt midden in de school zwemmen en alle vissen kun je van dichtbij bekijken. Is net of je in een aquarium zwemt. Het water was totaal doorzichtig. Ook zag ik een megagrote waterslang op de bodem. Het koraal in Agincourt is nog redelijk goed intact. Het koraal daar is superoud. Deze trip komt zeker in mijn top drie. Het is zo vreedzaam in het koraal ideale plek om te ontstressen. Duur maar het geld zeker waard. Voor de terugweg nogmaals thee met cakes en crackers met kaas. Rond 16.00 waren we terug in de haven. Ideale dagtocht en ben goed moe van het zwemmen en alle indrukken. Het hostel hier is heel rustig en mooi. Helaas is morgenavond het restaurant niet open. Morgen wil ik barramunda eten, hopelijk is een restaurant op maandag open.

1. Geke:
    27 april 2014
    geweldig verhaal,
    denk dat het een betoverde wereld is daar onder water met zoveel vissen en planten. heeft je vast heel erg goed gedaan. jammer dat je geen foto's hebt gemaakt, maar de herinnering goed in je mind houden.ben wel onder de indruk van je beschrijving van de onderwaterwereld. hoop dat je temperatuur weer genormaliseerd is en je geen last meer hebt van duizelingen.
    lfs mama
  2. Alfred:
    27 april 2014
    Ongelooflijk, hoe dichter je bij de terugreis komt des te meer ga je schrijven. Ik vind het niet erg hoor maar wel jammer dat je geen foto's kon maken, misschien kan één van je reisgenoten ze naar je versturen? Het zal indrukwekkend zijn geweest als het zelfs in je top 3 komt te staan. O ja, denk niet dat je als enige een koukleum bent want als Anikó naast me komt leggen dan heb ik altijd het gevoel dat er een 3 sterren Indesit vrieskast tegen me aan ligt. Beetje vrouwenprobleem toch? Nog ruim een week, zorg goed voor jezelf en maak er wat van. Groeten, de 3 AAA's
  3. Bart Kremer:
    28 april 2014
    Lijkt me ook echt fantastisch om daar rond te zwemmen, maar kan me voorstellen dat het snorkelen wel even wennen is.. Gelukkig ben je niet de enige in de familie die een kou kleum is.. Hebben we allemaal last van..
    Je hebt vast en zeker goed geslapen na zo'n inspannende dag.
    Misschien moet je als je thuis komt aan een vissekom denken.. Met je favoriete lichtblauw lichtgroene visjes...
    Geniet er nog van!!
    Liefs bart
  4. Anne Miek:
    1 mei 2014
    Haha ja das een idee. En een zwarte kat doe ze dan vist haha. Hoe is het met Ollie en Zaza?