Daintree forest

26 april 2014 - Daintree, Australië

Woensdag de hele dag gereisd. Van Sydney naar Cairns is 3,5 uur. Maar ja met vliegen ben je altijd veel meer tijd kwijt. De afgelopen twee dagen regende het pijpenstelen in Cairns. Heb veel gelezen een leuke film gezien (grand hotel budapest) en met mijn kamergenoten een zoete lunch gehad.
Vandaag heb ik mijn grote rugzak in Cairns achtergelaten en met een dagtour naar Daintree forest bij Port Douglas gedropped. Blijf hier 3 nachten. Het weer was beter vandaag. Vanochtend om 7.00 uur vertrokken. Om 9.30 een rivercruise over de Daintree river krokodillen spotten. Helaas was het tij nog hoog en zagen we alleen een baby krokodil. Wel zagen we ook 2 slangen, een boomslang en een python. Daarna reden we naar Daintree forest voor een wandeling. Onze gids was erg goed hij sprak non-stop over alle planten en dieren. Dit is het oudste regenwoud in de wereld. Maar niet te vergelijken met andere regenwouden in de wereld er zijn bijna geen diëten in dit regenwoud. De dieren zijn voornamelijk nachtdieren. Maar het heeft een hele hoop verschillende planten waarvan sommige miljoenen jaren onveranderd. Hier zagen er 2 dragons en een grote spin. Als lunch hadden we bbq, heerlijk. Met verschillende salades heb dus veel gegeten. Bij het restaurant waren papegaaien, kangoeroes en slangen te zien. Het restaurant houdt een opvangcentrum voor gewonde dieren. De lorelij papegaaien waren erg grappig. Vervolgens naar Cape Tribulation waar we aan een riviertje tropische vruchten geproefd hebben. Passievrucht, dragonfruit, iets wat op pompoen lijkt en verschillende iets met appel vrucht. Die laatste vond ik niet lekker, rare textuur. Ook hadden we daintree thee en bananen brood. Helaas hebben er geen cassoways gezien. Een grote vogel die hier rondloopt. Nog een strand bezocht waar we een soort kalkoen zagen. Op dit moment kan er niet aan de kust hier gezwommen worden omdat het box jelly season nog niet is afgelopen. En deze kwallen zijn extreem giftig. De soort kalkoen maakt een nest zo groot als een bus en begraaft haar eieren daarin. De eieren komen op die manier uit. De aarde broed de eieren in plaats van de vogel. Ook was er een grote golden weaver spin. En er was een groot insect. Op het strand waren ook minuscule krabbetjes die bolletjes zand steeds uit hun hol wierpen. Het strand zat onder van deze hele kleine balletjes zand. Erg grappig om zon krabbetje een zandballetje uit z'n holletje te zien werken. Op de terugweg ijs gehad, passievrucht, ananas, sourpom en wattleseed. Dat laatste proeft een beetje naar chocolade of koffie. Erg lekker. Hier zagen we ook de grootste vlindersoort van Australië rondvliegen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Alfred:
    26 april 2014
    Zo zo, een heel verhaal en ook aardig wat foto's weer. Als ik het zo lees dan heb ik het idee dat ik naar Animal Planet zit te kijken. Maar niet alleen de foto's vielen geloof ik in de smaak maar je hebt jezelf ook wel een slag in de rondte gegeten geloof ik. Maakt het uit, je geniet maar één keer en het is Koningsdag en dan mag het. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  2. Geke:
    27 april 2014
    vlg. mij maak je een leuke afwisselende culinaire tour,
    vind al dat kruipend gedierte maar niks, het regenwoud is imposant, prachtige foto's.
    geniet van de laatste vakantiedagen!.
    koningsdag was cool, ben met een vriendin naar groningen geweest, geweldig grote rommelmarkt op de singels, heb een paar jurkjes gescoord voor 1 euro stuk! fijne ontspannen sfeer, dus een wel bestede dag.
    lfs mama