Mount Aicken

23 februari 2014 - Arthur's Pass, Nieuw-Zeeland

Gisterochtend pannenkoeken gebakken. Na drie verschillende pannen uitgeprobeerd te hebben had ik eindelijk een gevonden waarvan de anti-aanbaklag nog redelijk intact was. De pannenkoeken waren goed gelukt en genoeg voor 2x ontbijt en lunch. Heb ook uitgevonden hoe boeken te downloaden, stuk goedkoper om ebooks te kopen en ook handiger.

Vandaag ben ik omhoog naar Mount Aicken gegaan. In het begin is er een track tot de boomgrens. Vanaf de boomgrens houdt de track op alhoewel tot op de graat naar de subtop er wel enige markeringen te vinden zijn. De graat naar de subtop verloopt logisch, maar is steil en op sommige plekken ook weer nauw. Ben tot de subtop gegaan. De wind stak op en zag buien aankomen. Het was al behoorlijk koud op de berg, vanochtend had het gesneeuwd op de toppen, had geen zin om in een nog koudere bui boven op de berg te zijn waar geen beschutting is en over een natte graat te moeten klimmen. De weersverwachting sprak van buien in de middag. Besloot dus na de subtop om te keren. Wel jammer dat ik dus niet het uitzicht op de Minghvallei daarachter gezien heb, maar de uitzichten op de subtop waren ook erg mooi. Was ook een mooi gezicht aan de ene kant van de berg was het donker en waaide het hard en aan de andere kant was de lucht blauw. In totaal 5 uur gewandeld dus was vroeg in de middag alweer terug.

1. Bart Kremer:
    23 februari 2014
    Mooie paadjes weer over de bergen, ook mooie foto met dat stroompje tussen de bergen in.. Denk dat ik mezelf ook maar een paar bergschoenen moet aanschaffen.. Goed dat de pannenkoeken gelukt zijn! Kan je dat vaker doen! Hier beginnen de sneeuwklokjes en de krokussen al boven te komen. Het wordt alweer lente! Nou geniet van het weekend! groetjes Bart
  2. Geke:
    23 februari 2014
    foei toch. annemiek, downloaden, je bent helemaal op het illegale pad, maar als je thuis komt, wil ik het graag van je leren.
    fijn dat de pannekoeken zijn gelukt, een echt hollands maaltje.
    groet'n oet oethoez'n
  3. Alfred:
    23 februari 2014
    Mooie foto's weer, die van Mount Bealy vond ik het mooiste. Zo, dus eindelijk pannenkoeken gegeten. Jammer dat je vanwege het weer niet verder kon klimmen maar wel verstandig dat je bent gestopt. Zit uitgerekend jij nu illegaal te downloaden, dat hebben we je toch niet geleerd bij het TBS? Muziek à la maar ebooks? Vandaag laatste dag O.S. en ik zit nu naar de ijshockey finale te kijken. Nederland 24 plakken gewonnen en 5e in het eindklassement. Lekker weer hier, 12 graden en lekker naar Scheveningen geweest, we waren niet de enige. Zorg goed voor jezelf. Groeten, de 3 AAA's
  4. Geke:
    23 februari 2014
    met pa als ik jou was zou ik de volgende keer huspot koken. ik ben blij dat het goed met jou gaat. het zijn wel hele mooie foto,s die jij stuurt. ik zou zeggen geniet er van en zoek rust in jou hooft. de groeten van pa
  5. Anne Miek:
    Hej hej

Jemig dat jullie nu al lente hebben! Ik had de afgelopen 2 dagen november weer haha. Ja Bart bergschoenen kopen is geen slecht plan, kun je een keer mee in de Alpen :). Ik bedoel legaal downloaden via koop bij bol.com haha. Hahaha dan moet NL maar hard lobbyen dat het volle programma van langebaanschaatsen blijft bestaan in de OS. Had ergens een keer gelezen dat ze de lange afstanden eruit gooien wilden.. Op welke plaats is Duitsland geëindigd? Altijd leuk onze buren een beetje te pesten haha
  6. Alfred:
    De Duitsers zijn 6e geworden, ze hadden 18 plakken, 6 minder dan Nederland
  7. Arnoud:
    24 februari 2014
    Bart en loopschoenen... hahahaha Zullen we diekirch verzwijgen voor de rest van ons leven?