Escalante

18 juli 2017 - Escalante, Utah, Verenigde Staten

Plan was om red breaks canyon te doen. Gisteren bij de ranger weer gevraagd 20% kans op regen. Niet ideaal voor Canyoning. We denken een andere te doen, zebra. Die is kort en makkelijk uit te komen. De weg zou met een passagiersauto begaan naar zijn. Nou echt niet! De weg is op zich goed onderhouden maar met zoveel losse stenen kuilen etc kun je niet sneller dan 10 mile per uur. Dus keren we om. Ontbijt bij de last frontier. Mooi onherbergzaam gebied. De weg is door meer dan een miljoen arbeiders aangelegd. Prachtige weg. Scenic route 12 is waanzinnig mooi! Bij calf Creek naar de waterval gewandeld. Zou kleine wandeling van 10 km zijn. Echter door de hitte duurde en duurde het. Wel mooie wandeling en de waterval is super je kan er ook in het ijskoude water zwemmen. En het was niet druk. Wel was het weer aan het veranderen dus na 2 uur liepen we terug. Dat ging veel sneller nu de zon weg was en we gerommel in de lucht hoorden. In de auto hoorden we dat dit weekend 10 mensen door een flash flood waren omgekomen. Die lagen te zonnen bij een meertje. Gelukkig doen wij voorzichtig en als er ook maar enige kans op regen is doen we niks waar een kans op flash floods is. De weg naar de campground is spectaculair. We rijden over een rug van 8 meter breed met aan beide kanten een afgrond van 800m. Wow wat een uitzicht. Je kan bijna alle parken zien. Boulder mountain op zien we alleen maar waanzinnige uitzichten. Prachtig bos ook. Maar dit is bear country. We wilden een wandelingetje naar een waterval maken, maar op 3/4 kreeg ik het toch te benauwd. Alleen maar bomen, straks zien we een beer!!! Morgen doen we rustig aan. Totaal 12,5 km.

1. Geke:
    18 juli 2017
    Dolblij te merken dat jullie geen risico willen lopen!
    Maar wat een prachtig gebied, we smullen hier van de plaatjes en de schilderachtige verhalen van Annemiek!
    Fijn dat jullie genieten van natuur maar ook aan jullie trekken komen in sportief opzicht.
    We zien al weer uit naar het volgende verhaal!

Liefs, ook van papa,